به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مردم کشور عزیزمان به رسم دیرین شب گذشته را به عنوان طولانیترین شب سال در کنار یکدیگر جشن گرفته و به شادی پرداختند.
این سنت تا قبل از ورود فضای مجازی به حریم خصوصی خانواده، به بهترین نحو ممکن برگزار میشد. اما طی چند سال اخیر به دلیل گسترش فضای مجازی، افراد بیشتر اوقات خود را صرف آن کرده و از همه چیز بازماندهاند.
در هفته اخیر جمعی از هنرمندان و کاربران فضای مجازی با تبلیغ یلدای بدون فضای مجازی و تلفن همراه، سعی داشتند بار دیگر این فرهنگ از دست رفته را احیا کنند و با توجه به اخبار دریافتی گویا چندان هم بیتأثیر نبوده است.
آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در توئیتر خود از تاثیر این تبلیغ خبر داد و افزود مجموع میزان مصرف اینترنت در شب گذشته 25% کاهش را نشان میدهد.
آذری جهرمی در توئیتر خود نوشت:
"در شب یلدا امسال، مجموع میزان مصرف مشترکین از اینترنت 25% کاهش را نشان میداد. این آمار میتواند حاکی از آن باشد که فرهنگ سازی از طریق فضای مجازی برای کنار گذاشتن گوشیها و حضور صمیمی در کانون خانواده مؤثر بوده است. "
انتهای پیام/