امام جمعه زاهدان گفت: حفظ وحدت ملی و عدم توجه کارگزاران نظام و دولت به قول و قرار‌های کاذب دولت آمریکا بدون شک موجب استحکام نظام و ناامیدی دشمنان می‌شود.

حفظ وحدت ملی موجب استحکام نظام و ناامیدی دشمنان می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: امام حسن عسکری (ع) در راه اعتلای دین تلاش‌های فراوانی انجام دادند که بخشی از آن مربوط به موضوعات علمی است که میزان تاثیر و همچنین تلاش‌های این امام همام بر هیچکسی پوشیده نیست.

آیت الله سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه روز سه شنبه هفته آینده روز ایمنی در برابر زلزله و حوادث و بلایای طبیعی است، افزود: باتوجه به اینکه کشور ما در کمربند زلزله قرار دارد باید در این زمینه بسیار هوشیار عمل کنیم و اقدامات لازم جهت جلوگیری و کاهش از خسارات انجام شود.

امام جمعه زاهدان گفت: حفظ وحدت ملی و عدم توجه کارگزاران نظام و دولت به قول و قرار‌های کاذب دولت آمریکا بدون شک موجب استحکام نظام و ناامیدی دشمنان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم خداوند امتحانات الهی را برای کشور و مردم ما آسان بفرماید، ادامه داد: البته این موضوع منافاتی با حفظ آمادگی و ارائه آموزش‌های لازم برای مقابله با حوادث طبیعی را ندارد و باید با جدیت در این زمینه تلاش شود.

امام جمعه زاهدان گفت: همچنین روز پنج شنبه روز نهضت سواد آوزی است که موجب رشد و بالندگی سواد در کشور و استان ما شده است به گونه‌ای که آمار افراد با سواد در سیستان و بلوچستان از حدود ۵۰ درصد امروز به بیش از ۸۰ درصد رسیده که واقعا جای قدردانی دارد.

وی همچنین با اشاره به ادامه تجاوزگری رژیم آل سعود بر علیه مردم بی دفاع یمن خاطر نشان کرد: در حالی هزارمین روز از تجاوز نظامی عربستان به یمن را پشت سر می‌گذاریم که این دولت جنایتکار راه‌های آبرسانی، غذارسانی و حتی کمک‌های انسان دوستانه را به روی مردم یمن بسته است.

وی تصریح کرد: حملات ناجوانمردانه دولت سعودی در این مدت خسارات بسیار سنگینی را بر مردم یمن تحمیل کرده و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور از جمله بیمارستان ها، مدارس و حتی مساجد این کشور را از بین برده است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: طی این حملات ناجونمردانه تاکنون بیش از ۶۳۰ هزار نفر کشته و همچنین حدود ۸۱۲ هزار نفر نیز زخمی شده اند که به راستی سکوت مجامع بین المللی در برابر این جنایات جای تعجب دارد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه طی این مدت ۸۲۷ مدرسه، ۳۰۱ مرکز درمانی و ۶۹۲ انبار مواد غذایی ویران شده است، بیان داشت: متاسفانه در این حملات بسیاری از مساجد و مدارس دینی نیز از بین رفته است.

وی با اشاره به لزوم وحدت بین مسلمین افزود: اگر مسلمانان در سراسر جهان با یکدیگر وحدت داشته باشند قطعا از دست استکبار جهانی و ایادی آ. هیچ کاری ساخته نیست.

آیت الله سلیمانی همچنین با تاکید بر حفظ وحدت ملی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان دولتی بیش از پیش وحدت ملی را حفظ کنند و کارگزاران نظام و دولت دلباختگی به قول و قرار‌های کاذب آمریکایی‌ها نداشته باشند، قطعا به تعبیر امام راحل (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی تصریح کرد: همانطور که رئیس جمهور آمریکا در شعار‌های تبلیغاتی خود وعده داده بود امروز به دنبال از بین بردن برجام است پس بار دیگر به همه ثابت شد که نباید به دولت آمریکا اعتماد کرد.

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا با بهانه قرار دادن شلیک موشک از جانب یمن به فرودگاه ریاض به دنبال این است تا بار دیگر نمایشنامه تازه‌ای را بر علیه جمهوری اسلامی ایران به صحنه بیاورد و در سازمان ملل این مسئله موشک را بر علیه برجام بهانه کند و برای خروج از آن اربده‌کشی کند.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه موشک یمن از هر کجا که تامین و به هر کجا که شلیک شده هیچ ربطی به برجام ندارد، افزود: اقدامات آمریکا در رابطه با شلیک موشک یمن فقط یک جنجال‌آفرینی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/ع

 

نسبت دادن موشک بالستیک به ایران بهانه ترامپ برای نقض برجام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار