رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد در پی اقدام واشنگتن علیه قدس، آمریکا دیگر میانجی بیطرفی در مذاکرات «صلح» نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در نشست مشترک خبری با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در پاریس گفت: ماه‌های آینده کنار فلسطینی‌ها خواهیم ایستاد.

او افزود: نقش فرانسه شامل پایبندی به امنیت و ثبات منطقه و حفظ امنیت و صلح فلسطینی‌ها و نیز اسرائیلی هاست.

رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد: از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خواستم شهرک‌سازی را متوقف کند. فرانسه و اتحادیه اروپا همچنان به تلاش برای یافتن راه حل دائم صلح در خاورمیانه ادامه خواهند داد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این نشست خبری گفت: آمریکا دیگر میانجی بیطرفی در مذاکرات صلح نیست و تشکیلات خودگردان دیگر آن را به عنوان یک واسطه قبول ندارد.

او در ادامه تاکید کرد «به رسمیت شناختن کشور فلسطین یک سرمایه‌گذاری برای صلح است. پایبندی به رسیدن به راه حل از شیوه‌های مسالمت‌آمیز و تظاهرات شاهدی دال بر این مدعا است.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: «به رغم موانع فراوان، به تلاش برای تکمیل روند آشتی فلسطین ادامه می‌دهیم. ما خواهان صلح با اسرائیل هستیم. اسرائیل، همسایه ما است و صلح با اسرائیل این امکان را برای پنجاه و هفت کشور اسلامی فراهم خواهد کرد که صلح مشابهی امضا کنند.»

انتهای پیام/

نشست خبری مشترک عباس با مکرون

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار