فلسطین زخم کهنه‌ای در جهان اسلام است/  انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف یک طرح آمریکایی و به منظور یهودی‌سازی قدس است

 

کارشناس مسائل سیاسی گفت: انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف یک طرح آمریکایی و به منظور یهودی‌سازی قدس و تحویل کل بیت‌المقدس به رژیم صهیونیستی است تا از این راه قله جهان اسلام را فتح کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه فلسطین زخم کهنه‌ای در بدن جهان اسلام است، گفت: امروز امت اسلامی با یک مسئله اساسی و سرنوشت‌ساز به نام فلسطین مواجه است و این امر در طول 100 سال گذشته به عنوان یکی از دغدغه‌‌های ملت اسلامی بوده است.

وی با اشاره به تعجیل آمریکا برای به پایان رساندن پرونده فلسطین مطابق با منافع رژیم صهیونیستی ادامه داد: آمریکا زمان کمی را برای خود قائل است، چرا که پیروزی‌های پی‌درپی مقاومت در سطح منطقه توانست بخش مهمی از جهان اسلام را از سیطره آمریکا و رژیم صهیونیستی خارج کند و همین مسئله ایالات متحده را به شدت نگران کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی در صدد این هستند با اشغال کامل فلسطین از طرفی خنجر تعبیه شده در جهان اسلام را به قلب آن فرو کنند و از سوی دیگر با سیطره فلسطین، یأس و شکست را به تمام جهان اسلام تحمیل کنند.

زارعی با اشاره به سخنان امام  راحل در خصوص مسئله قدس شریف افزود: روز قدس فقط روز آزادی مردم فلسطین نیست بلکه روز همه سرزمین‌های اسلامی است به همین منظور توطئه‌های کنونی آمریکا تنها علیه فلسطین نبوده و سرآغاز توطئه‌ بزرگی مبنی بر سیطره کامل آنان بر جهان اسلام است.

وی افزود: این اظهارات در زمانی توسط آمریکا در منطقه ما دنبال می‌شود که برخلاف دهه‌های 1940 تا 1970 در این منطقه، گروه‌های مختلف اسلام تحت عنوان یک جبهه گسترده پرقدرت به نام جبهه مقاومت وجود دارد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:‌ جبهه مقاومت همانطوری که تا کنون توطئه‌های آمریکا و گروه‌های تکفیر‌ی وابسته به آمار برهم زده اکنون نیز ظرفیت خنثی‌سازی دیگر دسیسه‌های آنان را دارد.

زارعی با بیان اینکه خنثی‌سازی دسیسه‌های آنان یک شرط دارد گفت: در وهله نخست توجه به پرونده فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در ایران که کانون دفاع از فلسطین است، نه تنها از سوی مردم بلکه از سوی دولت و حکومت نیز پررنگ شود و دیگر اینکه این مسئله در سطح جهان اسلام و در خود فلسطین تزریق شده و جمعیت فلسطینی را پای کار نگه‌ دارد.

وی با اشاره به 2 طرح خائنانه غربی در رابطه با فلسطین اظهار کرد: انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف یک طرح آمریکایی و به منظور یهودی سازی قدس و تحویل کل بیت‌المقدس به رژیم صهیونیستی است تا بدین طریق قله جهان اسلام را فتح کند.

زارعی ادامه داد: ایالات متحده در صدد این است تا از طریق تزریق جان تازه‌ به رژیم در حال انزوا صهیونیستی مابقی جهان اسلام را تحت سیطره خود قرار دهد و به مقاومت جهان اسلام علیه غرب پایان دهد اما باید بداند که این خواب شیطانی هیچگاه تعبیر  نخواهد شد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به طرح دوم غربی‌ها علیه فلسطین بیان کرد: یک طرح اروپایی مبتنی بر اقدام نرم برای تسلط رژیم صهونیستی به منطقه دستور کار کشورهای اروپایی است.

وی یادآور شد: اکنون با یک طرح فریب در منطقه مواجه هستیم که باید به‌ آن توجه کرد و تجربه ما از سال 2هزار تاکنون نشان‌دهنده این است که طرح‌های آمریکایی در منطقه ما پی‌درپی با شکست مواجه شده است.

زارعی افزود: ایالات متحده از زمان اشغال افغانستان در سال 2001 در منطقه ما هیچ موفقیتی به دست نیاورده و امروز در جهان اسلام آمریکا برای اینکه وانمود کند که طرح‌های بزرگی در منطقه به نفع خود به ضرر جبهه مقاومت دست یافته حرف‌های درشت می‌زند، اما با‌توجه به عمق لفاظی‌های آنان می‌تواند به تهی و به بی‌محتوا بودن اظهارات آنان پی برد.

کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: به زودی آمریکا، عربستان، مصر و اردن با یکدیگر طرح مشترک جامعه سیاسی_اقتصادی_امنیتی را در منطقه اجرا می‌کنند که کانون آن،‌ خلیج عدن است و بر مبنای آن یک رژیم و جریان تازه‌ای حول محور آمریکا در منطقه مسلط می‌شود و سرنوشت ده‌ها منطقه اسلامی را تعیین و تکلیف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از مکر دشمن نباید غافل شد، افزود: این مسئله را باید همواره در نظر داشت که آمریکا در منطقه ما هر کجا که بتواند ضربه بیشتری به اسلام بزند دریغ نخواهد کرد و آنچه که امروز در صفحات روزنامه‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و اظهارات آنها مطرح می‌شود خود دلیلی بر این ادعاست.

زارعی ادامه داد: اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا آنان با‌توجه به شکست‌های متعددشان در منطقه قادر به انجام اهداف خود هستند؟ آیا رژیم سعودی که از حل مسئله منطقه خود در یمن برنیامده و در این بحران دست و پا می‌زند، می‌تواند در حالی که یک مسئله کوچک‌تر خود را حل نکرده امیدی به پیروزی در طرح‌های بزرگ‌تر داشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی تشریح کرد:‌ مسئله سیطره آمریکا که از سال 2000 تا کنون از آن سخن گفته شده در عمل قابلیت اجرا پیدا نکرده و این مسئله مهمی به ویژه برای ایران است که باید آن را به طور جدی در مرکز توجه خود قرار داد.

انتفاضه پادزهر بداندیشی آمریکاست

وی از انتفاضه به عنوان پادزهری برای بداندیشی آمریکا یاد کردو گفت:‌ انتفاضه به معنای قیام عمومی و دنباله‌‌دار مردمی برای حقوقی که در دنیا از آنها فروگذار شده است و یک حرکت مردمی مستدام برای احقاق حقی است که انکار شده است.

زارعی ادامه داد:‌ انتفاضه‌ای که امروز باید متناسب با دسیسه‌های دشمن طراحی شود، یک انتفاضه درون فلسطینی است که رکن اصلی آن انتفاضه جهان اسلام برای خنثی‌کردن طرح‌های آمریکا و اسرائیل است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: حجم توطئه‌ بزرگی که دشمنان اسلام نه تنها علیه فلسطین بلکه همه جهان اسلام طراحی کرده‌اند، نیازمند انتفاضه گسترده جهان اسلام است و باید ایران و مردم به عنوان نقطه آغاز اقدامات انتفاضه به مسئولیت خود توجه داشته و مسئله فلسطین را گرم نگه دارد.

وی با بیان اینکه انتفاضه بی‌نتیجه نیست، گفت: انتفاضه فلسطین را زنده نگه‌ داشت و اگر نبود و طرح‌های سازش عربی به هم می‌خورد.

زارعی با اشاره به انتفاضه اول فلسطین بیان کرد:‌ این انتفاضه که موسم به انقلاب سنگ بود از سال 1366 شروع شده و تا سال 70 ادامه داشت و کارنامه فلسطین را از دست گروه‌های سازش‌کار خارج کرد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: انتفاضه دوم موسم به مسجد‌الاقصا از مهر 79تا بهمن 83 ادامه پیدا کرد و انتفاضه‌ای بود که سلاح را به میدان فلسطین فرستاد و آزادی آنان با تکیه بر مسلسل‌هایی در دست‌های با ایمان، به نفع فلسطین تمام کرد و در این انتفاضه بیش از هزار و 70 اسرائیلی کشته و حدود هزار و 500 نفر از آنان زخمی شدند و همین مسئله نشان داد که موضوع فلسطین هنوز فراموش نشده است.

وی با اشاره به انتفاضه سوم اظهار کرد: این انتفاضه موسم انتفاضه به سکین در سال 94 آغاز شد و هنوز ادامه دارد و فلسطینی‌ها در سراسر سرزمین خود به صحنه آمده و به صورت فردی و جمعی و با استفاده از امکانات مختلف رژیم صهیونیستی را تهدید کردند.

انتفاضه جبهه مدافع اسرائیل را بهم ریخت

به گفته زارعی بر هم ریختن تصورات رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین نتایج این انتفاضه‌ها بود و این انتفاضه‌ها به سران رژیم صهیونیستی یادآوری کرد که مسئله فلسطین قابل فراموش شدن نیست و انتفاضه جبهه مدافع اسرائیل را بهم ریخت.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد:‌ امروز پس از سال‌ها شاهد وحدت در درون فلسطین هستیم، چرا که در گذشته عده‌ای از آنان باهم رقیب بودند اما اکنون مردم فلسطین وارد میدان شدند و در نقاط مختلف کشورشان، سرگرم دفاع از فلسطین هستند.

وی بیان کرد:‌ مقاومت مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی در تمام فلسطین وجود دارد و این مسئله باید تداوم داشته باشد تا پیروزی آنان را شاهد باشیم و اینها نشان دهنده این است که مردم فلسطین می‌تواند سرنوشت کشورشان را تعیین کنند.

زارعی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در منطقه وانمود می‌کند که اعتراضات جهان اسلام امری گذرا و کم‌عمق است و در واقع هدف اصلی آنان القای روحیه ترس و یأس به جهان اسلام است.

فلسطین یک رژیم بی‌دفاع نیست

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز فلسطین یک رژیم بی‌دفاع نیست افزود: امروز در منطقه یک جبهه مقاومت مسلط بر بخش حساس جغرافیایی منطقه و در مجاورت سرزمین‌های اشغال شده فلسطین قرار دارد که یار و یاور فلسطینی‌ها هستند.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی می‌داند نیروی مقاومت ظرف چند ماه بر گروهک‌های تکفیری غلبه کرد امروز می‌تواند به مبارزه با آنان برود.

زارعی تشریح کرد: رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که یک دهم قدرت داعش به لحاظ نیروی رزمی در دست ندارد و باید به طور دائم در این کابوس به سر برد.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: امروز از مکر و کید دشمن نباید غافل باشیم و بزرگ‌نمایی دشمن شکست خورده را قابل قبول نمی‌دانیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۱ دی ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار