آموزش مدیریت استرس برای بهبود وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه

مدیر گروه سلامت روانی‌ اجتماعی و‌اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان‌ گفت: با مشاوره هایی که به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه دادیم٬ آموزش مدیریت خشم‌ و استرس را نیز در اختیار آن‌ها قرار‌ گرفت.

آموزش مدیریت استرس برای بهبود وضعیت زلزله‌زدگان کرمانشاه ارائه شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید رنجبران، مدیر گروه سلامت روانی‌ اجتماعی و‌اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان‌اظهار داشت: پس از وقوع یک‌ حادثه٬ بیش از هر چیز باید به بعد روانی و اجتماعی آسیب‌دیدگان توجه‌ شود.

وی با بیان اینکه پس از وقوع زلزله تیم‌های روان‌شناس را از‌ همدان به محل زلزله اعزام ‌کردیم٬ تصریح کرد: اختلالات روانی اجتماعی و استرس از موضوعات مهمی است که پس از حادثه باید به ‌آن توجه‌کرد.

مدیر گروه سلامت روانی اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: آسیب‌ها، مجروحیت‌‌ها و تخریب ناشی از زلزله بیشتر از آسیب‌ها و اختلالات روانی دیده می‌شود در حالی‌که این نوع آسیب‌ها بسیار جدی بوده و دارای ابعاد بلند‌مدتی است.

رنجبران با اشاره به حمایت‌های روانی و اجتماعی و خدمات مربوط به این حوزه در زلزله کرمانشاه ابراز کرد: جلسه بحران در 21 آبان‌ماه تشکیل شد و این برنامه جدید با حمایت مسئولان ادامه پیدا کرد.

وی افزود: استان همدان به عنوان استان معین بیشترین تعداد بیماران زلزله‌زده اعزامی از مناطق زلزله زده غرب کشور را داشت که در مدت 10 روز در بیمارستان‌ بعثت به آن ها مشاوره روانی ارائه‌ شد.

مدیر گروه روانی اجتماعی و‌ اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه چهار روز بعد از وقوع حادثه ارزیابان برای بررسی ابعاد روانی اجتماعی زلزله غرب کشور حاضر شدند٬ گفت: با هماهنگی دفتر سلامت روان تیم‌هایی به جوانرود اعزام شدند و 25 روز روستا را پوشش دادند.

رنجبران آموزش مهارت کنترل خشم و استرس و مداخله در بحران‌های بعد از حادثه را از جمله اقدامات انجام شده خواند و افزود: بازی درمانی برای کودکان آسیب‌ دیده زلزله اخیر در نظر گرفته شد و مبلغی معادل 40 میلیون ریال اسباب بازی برای کودکان آسیب‌ دیده خریداری و در اختیارشان‌ قرار داده شد.

وی از بازگشت تیم اعزامی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبرداد و گفت: منتظر دستور وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی برای اعزام تیم به منطقه هستیم.

انتهای پیام/ د

حمایت های روانی و اجتماعی از آسیب دیدگان زلزله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.