رئیس دانشگاه لرستان گفت: ۶ میلیارد تومان برای احداث هر واحد اقماری نیاز است.

نیاز ۶ میلیارد تومان برای احداث هر واحد اقماریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به مشکل سلف سرویس دانشکده اقماری شهرستان دلفان اظهار کرد: مشکل سلف سرویس این دانشکده حل شده و دو اتاق دیگر را اجاره کردیم. به این ترتیب ترافیک دانشجو در زمان سرو غذا که قبلاً دو ساعت معطلی به دنبال داشت، برطرف شد.

وی در ادامه در خصوص وضعیت مالکیت واحد‌های اقماری دانشگاه لرستان، گفت: در حال حاضر همه مراکز اقماری در شهرستان‌های استان لرستان استیجاری هستند.

عزیزی با بیان اینکه زمین مورد نیاز را در اختیار داریم و منتظر اعتبار و ماده ۲۳ آن هستیم، افزود: در حال حاضر دانشکده اقماری کوهدشت اجاره‌نشین دانشگاه آزاد این شهرستان است.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: همچنین مراکز اقماری پلدختر و الشتر نیز اجاره‌نشین مراکز فنی و حرفه‌ای این دو شهرستان هستند.

وی افزود: برای هر کدام از ساختمان‌های اداری و آموزشی با متراژ ۴۰۰۰ مترمربعی که بخواهیم بسازیم، با احتساب چهار مرکز اقماری ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، به این معنا که برای ساخت هر واحد اقماری به ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رییس دانشگاه لرستان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۵۰۰ دانشجوی اقماری مقطع کارشناسی در دانشکده‌های کوهدشت، نورآباد، الشتر و پلدختر مشغول به تحصیل هستند و در برنامه داریم به سمت استانداردسازی، جذب هیأت علمی و تأمین تجهیزات آزمایشگاهی پیش رویم تا به استاندارد لازم برسیم؛ متاسفانه محدودیت‌های اعتباری دستمان را بسته است.

انتهای پیام/م

۶ میلیارد تومان برای احداث هر واحد اقماری نیاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.