دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام گفت: ارتباط رسانه‌ها با دبیرخانه شواری مبارزه با مواد مخدر ایلام باید بیشتر شود.

تأکید بر ارتباط رسانه‌ها با دبیرخانه شواری مبارزه با مواد مخدرایلامبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ فهد کمالوندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام با بیان اینکه فرد معتاد مجرم نیست، بلکه بیمار است، اظهار کرد: وقتی مصرف کننده مواد مخدر، بیمار است، دولت موظف به ارائه خدمات به وی است.

وی افزود: در رویکرد اجتماعی کردن و مردمی سازی امر مبارزه با مواد مخدر، نهادهای مدنی و مستقل، بیشترین نقش را داشته و بازیگران اصلی هستند؛ از جمله، سازمان‌های مردم نهاد، روزنامه نگاران و رسانه های ایلام در این مهم، نقش اساسی دارند؛ در واقع، مسئولیت پذیری اجتماعی شامل همگان است و هر کسی در حد وسع خود، باید گوشه ای از این مسئولیت را عهده دار شوند.

وی دربارۀ نقش مطبوعات اظهار داشت: واقعیت این است که مطبوعات و رسانه‌ها (مجازی و غیر آن)، حلقه‌های واسط بین حکومت و مردم بوده و خود، در زمینه اجتماعی هستند که ممکن است با آسیب­‌ها، بیش از مسئولین در ارتباط باشند.

کمالوندی خاطرنشان ساخت: یک روزنامه نگار به عنوان  کسی که نگاهی فرا جناحی به آسیب­های اجتماعی دارد، آنچه حق است را می بیند و بازگو می کند و نقش رسانه ها این است که واقیعت‌های آسیب­‌های اجتماعی و خصوصاً اعتیاد را انعکاس دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ایلام  در خاتمه با گلایه از عدم ارتباط مناسب رسانه های استان با شورای مبارزه با مواد مخدر، گفت: انتظار این است که ارتباط روزنامه نگاران و رسانه‌ها با دبیرخانه شواری مبارزه با مواد مخدر، همچون ارتباط مناسب سازمان‌های مردم نهاد با این شورا، قوی باشد و امیدوارم که این اتفاق در آینده رخ دهد.

 

انتهای پیام/ع

ارتباط رسانه‌ها با دبیرخانه شواری مبارزه با مواد مخدر ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.