رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نمایندگان مجلس بودجه مناسبی برای بخش حمل و نقل و راهداری تصویب کنند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، داوود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،عصر امروز در همایش روز راهداری که در آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: اکنون که نمایندگان در حال تصویب بودجه برای تمامی بخش‌ها هستند، باید عنایت ویژه‌ای برای بخش حمل و نقل و راهداری داشته باشند تا بتوانیم با اعتبارات مناسب به مشکلات این بخش رسیدگی کنیم.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی استان مهمی از لحاظ حمل و نقل و حفاظت و نگهداری راه‌ها است، چراکه 700 کیلومتر فاصله با شهرهای جنوبی داشته و طولانی‌ترین راه‌ها را نسبت به دیگر استان‌های کشور دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: دلیل مهم بودن آذربایجان‌غربی در کشور این است که استان با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز است؛ با وجود هم‌مرز بودن این استان با این سه کشور بیشترین پایانه مرزی را نسبت به استان‌های دیگر را به خود اختصاص داده، اما با این حال به غیر از چهار پایانه‌، پایانه مرزی پلدشت در حالت غیرفعال قرار دارد و امید می‌رود با عنایت مدیران شاهد فعالیت و رونق این پایانه باشیم تا بتوانیم مراودات تجاری و اقتصادی خوبی با دولت جمهوری خودمختار نخجوان داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نکته مهم دیگر در خصوص اهمیت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دلیل دیگری که آذربایجان غربی را استان مهمی می‌دانند، وجود شرکت‌های بین‌المللی فعال در بحث مسافر و ترانزیت کالا است.

رئیس سازمان و حمل ونقل جاده‌ای با اشاره به نحوه انتخاب مرز‌ها توسط رانندگان، تصریح کرد: رانندگان خود ملزم به انتخاب مرز‌ها برای حمل و نقل کالا به داخل یا خارج از کشور هستند که در این میان مرز بازرگان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به محل تأمین اعتبار راه‌ها افزود: راه‌ها و شریان‌های اصلی از محل منابع ملی همچنین شریان‌های غیراصلی و فرعی از منابع استانی تامین اعتبار می‌شوند.

کشاورزیان با اشاره به اصلاح آئین‌نامه تأسیس حمل و نقل کالا مطرح کرد: آیین‌نامه ابلاغی تأسیس حمل و نقل کالا با اصلاحیه‌ای که بر آن وارد شد کامل‌تر شد.

وی اظهار کرد: ما نمی‌توانیم محدودیتی را برای ایجاد تعاونی‌ها اعمال کنیم، چراکه در همه زمینه‌ها و بخش‌ها ظرفیت‌های زیادی ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.