معاون عمرانی استاندارقزوین گفت: در جلسه شورای عالی معماری شهرسازی تاکید شد که حداکثر تا دو ماه آینده طرح احیا و نوسازی خیابان شهید انصاری قزوین با محوریت گردشگری و حفظ منافع ساکنین آن خیابان به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فرخزاد معاون عمرانی استاندار در اولین نشست تخصصی اقتصاد مسکن با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در بافت‌های فرسوده شهر قزوین گفت: در اجرای این طرح پیاده محوری و گردشگری با حفظ بافت تاریخی و محیطی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در خیابان شهید انصاری شرقی قزوین بر اساس طرح جامع شهری و جامع ترافیکی محوری بازگشایی شده که بر همین اساس نزدیک به ۸۵ درصد از املاک واقع شده در طرح از طرف شهرداری خریداری شده است.

مسعود حق لطفی مدیر کل راه و شهرسازی استان هم در این نشست گفت: از ابتدای سال آینده باز آفرینی و احیای خیابان شهید انصاری قزوین آغاز می‌شود.

مسعود حق لطفی، توسعه گردشگری را مهمترین هدف باز آفرینی این خیابان بیان کرد و گفت:: مدرسه حیدریه، حمام بلاغی، حمداله مستوفی و آمنه خاتون ازجمله بنا‌های تاریخی و مذهبی در این بافت است.

حق لطفی اضافه کرد: مطالعات طرح باز آفرینی خیابان شهید انصاری شرقی قزوین با همکاری شهرداری و شورای شهر پس از چند سال به مرحله پایانی رسیده است.

وی، امامزاده علی، محله سردار، دیمج و زبیده خاتون را از دیگر محله‌هایی نام برد که پس از خیابان شهید انصاری شرقی در صورت تخصیص اعتبار احیا می‌شود.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان، شهر قزوین ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مساحت دارد که ۵۰۳ هکتار از آن بافت فرسوده است که تقریبا منطبق بر بافت تاریخی است.

استان قزوین حدود هزار و ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده دارد که احیا و بازسازی این بافت‌ها از برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی است.

انتهای پیام/

برگزاری اولین نشست تخصصی اقتصاد مسکن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار