تزیین هدایای شب یلدا ازنکته‌هایی است که خیلی از خانواده‌ها به آن توجه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یلدا درازلحاظ لغوی به معنای زایش بوده و این شب از حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح، (تقریبا ۲۵۰۰ سال پیش) به تقویم ایرانیان افزوده شده است، وسنتی دیرینه است که در آن، شب اول زمستان را به شادی و جشن و سرور می‌پردازند.

این شب برای تازه عروس‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که در این شب، خانواده داماد براساس یک رسم کهن ایرانی، به منزل خانواده تازه عروس رفته و هدایای مختلفی را به عروس خانم پیشکش می‌کنند و درمقابل خانواده عروس نیز خودشان را آماده می‌کنند تا از خانواده‌ای که به تازگی با آن‌ها وصلت کرد‌ه‌اند، به نحو احسن پذیرایی کنند.

در چنین شبی علاوه بر اینکه، دو خانواده دور هم جمع می‌شوند و بلندترین شب سال را با خوشحالی و شادی را به شیوه دیگری جشن می‌گیرند، هدایایی نیز از طرف خانواده داماد به عروس خانم تقدیم می‌شود که این هدایا در اساس رسوم خانواده‌ها در شهر‌های محتلف کم‌و بیش متفاوت هستند.

در گذشته رسم به این صورت بوده که هدایا را طبقی قرار می‌دادند و روی سر داماد می‌گذاشتند و داماد با آن وارد خانه عروس می‌شد، اما امروزه با گشترش شهر نشینی بسیاری از این آداب به ورطه فراموشی کشیده شده و شکل نویی به خود پیدا کرده اند.
در حال حاظر بیشتر آجیل و میوه شب یلدا را تزئین و همراه با شیرینی ویا کیک به علاوه هدایایی که بیشتر مربوط به البسه زمستانی می‌شود به خانه عروس می‌برند.
در ادامه تعدادی از این سفره‌های ویژه شب یلدای تازه عروس را مشاهده میکنید.


 









انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.