رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان گفت: پس از ۸ روز متوالی هوای ناسالم، هوای اصفهان به وضعیت سالم بازگشت .

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان  بابک صادقیان  اظهار داشت: هوای اصفهان پس از هشت روز متوالی به وضعیت سالم بازگشت گرچه بار آلودگی به اندازه‌ای است که در آستانه وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی با بیان اینکه در برخی ایستگاه‌های سنجش آلودگی همچنان شاهد شاخص بیش از ۱۰۰ هستیم اما میانگین شاخص کیفی آلودگی به ۹۸ رسیده است، افزود: انتظار می رود با تغییرات جوی بار آلودگی هوای اصفهان در روزهای آخر هفته کاهش پیدا کند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های محیط زیست اصفهان با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۲ ظهر شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های میدان احمد آباد با ۹۲، بلوار دانشگاه ۸۵، خیابان پروین ۸۶، رودکی ۸۷ در وضعیت سالم ثبت شده است، ابراز داشت: همچنین شاخص کیفی در  میدان امام حسین (ع) ۱۲۲، چهارباغ خواجو ۱۰۶ و بزرگراه خرازی ۱۰۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت هوا در ایستگاه‌های سنجش آلایندگی در شهرستان‌های مختلف استان سالم گزارش شده است، تاکید کرد: کیفیت هوا در خمینی‌شهر با میانگین شاخص کیفی ۸۷ و کاشان ۷۰، مبارکه ۷۵ و سگزی با ۸۵ در وضعیت سالم ثبت شده است.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا ۵۰ نشانه هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ نشانه هوای سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و ۱۵۰ تا ۲۰۰ نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.

 

انتهای پیام/م

 

سالم شدن هوای اصفهان پس از 8 روز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار