مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت 13 راهدارخانه در سطح جاده های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت 13 راهدارخانه در سطح جاده‌های استان بیان کرد: از این تعداد راهدارخانه 9 مورد ثابت و 4 مورد سیار بوده که راهداران با استقرار در این مراکز و با بکارگیری 260 دستگاه ماشین‌آلات راهداری آماده کمک و خدمات‌رسانی در محورهای مواصلاتی 10 شهرستان استان هستند.

وی اظهار داشت: در قالب طرح راهداری زمستانی 120 گروه متشکل از 420 راهدار در راهدارخانه‌های استان اردبیل مستقر هستند تا در صورت نیاز به امر خدمات‌رسانی در سطح جاده‌های استان بپردازند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از خریداری نمک و شن برای عملیات یخ‌زدایی و راهداری در صورت بارش برف و یخبندان در سطح جاده‌های استان خبر داد و گفت: نمک و شن مورد نیاز به گردنه‌ها و راهدارخانه‌ها ارسال شده و در این زمینه از آمادگی لازم و کافی برخورداریم.

رحمتی میزان نمک خریداری شده برای عملیات یخ‌زدایی در جاده‌های استان را 13 هزار تن دانست و تصریح کرد: در سال گذشته 150 کیلومتر باند برفروبی شده و برای انجام عملیات‌های بازگشایی و یخ‌زدایی محورها 19 هزار تن نمک و شن مورد استفاده قرار گرفته است.

وی بیان کرد: عملیات برفروبی در سطح جاده‌های به دو صورت مکانیزه و دستی انجام می‌شود به طوری که در راستای پیشگیری از یخ‌زدگی سطح جاده‌ها براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی گردنه‌ها و مناطق برفگیر نمک‌پاشی می‌شود و بعد از بارش‌ها نیز عملیات برفروبی و نمک‌پاشی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان اردبیل جزو مناطق سردسیر و دارای محورهای صعب‌العبور است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و سردسیری منطقه ضروری است رانندگانی که در فصل زمستان قصد تردد از محورهای این استان را دارند حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

استقرار 420 راهدار در راهدارخانه های استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.