استاندار همدان گفت: وظیفه شوراها تنها نظارت بر ساخت و ساز نیست و باید در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سایر مسائل شهر از جمله محیط زیست نیز نقش موثر داشته باشند.

وظیفه شوراها تنها نظارت بر ساخت و ساز نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان در نخستین نشست شورای اسلامی استان همدان افزود: جایگاه شوراها در نظام اسلامی جایگاه بسیار مهم و بی بدیلی است و چندین اصل از قانون اساسی در ارتباط با شوراها وجود دارد.

وی با بیان اینکه جایگاهی که این قانون برای شوراهای اسلامی روستا، شهر، بخش، شهرستان و استان و شورای عالی استان ها قائل شده است افزود: شوراها در حد یک مجلس محلی در سطح روستا و شهر و یک مجلس ملی در سطح شورای استان ها است.

استاندار همدان گفت: باید به گونه ای عمل شود تا استان همدان که اولویت آن گردشگری است بتواند از این مزیت بهره مند شود.

نیکبخت ادامه داد: وظیفه شوراها فقط نظارت بر ساخت و ساز نیست و باید در مسائل اجتماعی ، فرهنگی و سایر مسائل شهر از جمله محیط زیست نیز نقش موثرداشته باشند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری همدان نیز گفت: جایگاه شوراها فرادستی است و نگاه دولت به شوراهای فرادستی و شوراهای استان است.

سیدحسین جعفری افزود: ارائه خدمات مناسب در حوزه شهری مستلزم اشراف مدیر بر نظام اداری است و مدیریت شهری با کسب تمام اطلاعات و استفاده از خرد جمعی به ‌ویژه نخبگان و دانشگاهها می‌تواند بستر مدیریت واحد و نظام هماهنگ شهری را به وجود آورد.

در این آیین رضا غلامی به عنوان رئیس شورای استان انتخاب شد.

انتهای پیام/ د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.