دیپلمات‌های سازمان ملل اعلام کردند آمریکا در زمینه اجرای تحریم‌های این سازمان علیه کره شمالی با چین در حال مذاکره است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیپلمات های سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کردند آمریکا در زمینه اجرای تحریم های سازمان ملل علیه کره شمالی با چین در حال مذاکره است و ممکن است به زودی پیش نویس قطعنامه شورای امنیت در این زمینه را ارائه کند. انتظار می رود این اقدام جدید تامین محصولات نفتی برای کره شمالی را مورد هدف قرار دهد، موضوعی که برای برنامه های نظامی با هدف توسعه ظرفیت حملات هسته ای پیونگ یانگ، امری حیاتی است.

یکی از دیپلمات های سازمان ملل در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات آمریکا-چین تایید کرد پیشرفت هایی حاصل شده است ولی هنوز مشخص نیست که چین با تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ موافقت کند.

وی گفت: «گرفتن موافقت چینی ها برای اجرای قطعنامه ای دیگر، درخواست بزرگی است.» در همین حال یک دیپلمات دیگر سازمان ملل گفته بود پیش نویس قطعنامه مورد نظر در هفته جاری به شورای امنیت ارائه خواهد شد ولی دیگر افراد هنوز شک دارند که توافقی در این زمینه به زودی حاصل شود. پیش از این یک دیپلمات غربی روز سه شنبه گفته بود آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را درخصوص اعمال تحریم های شدیدتر سازمان ملل متحد علیه کره شمالی در اختیار چین قرار داده و امیدوار است شورای امنیت سازمان ملل هرچه سریعتر درباره این پیش نویس قطعنامه رای گیری کند.

انتهای پیام/

همکاری چین با آمریکا در اجرای تحریم های کره شمالی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار