کارگاه امنیت اطلاعات در سیستم‌های رایانه ای به مناسبت هفته پژوهش در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رشیدی از استادان هیات علمی گروه کامپیوتر در این کارگاه آموزشی یک روزه به مباحث مختلفی از جمله امنیت اطلاعات، آسیب‌ها و تهدیدها، خطاهای انسانی و نرم افزاری و غیره پرداخت.

مدرس این کارگاه آموزشی  هدف از برگزاری آن را، آشنایی با امنیت اطلاعات در سیستم‌های رایانه ای و انجام تدابیر لازم و استفاده از برخی روش‌های ساده برای پیشگیری لازم و اولیه ای درباره ایمن‌سازی محیط رایانه دانست .

رشیدی در این دوره گفت: هرگاه صحبت از امنیت سیستم های رایانه ای به میان می آید به دنبال آن مباحث تخریب، سرقت، تغییر و حذف اطلاعات مطرح است و به جاست با بالا بردن دانش کاربران با این دشمن مخفی مقابله شود.

وی امنیت در سیستم‌های اداری و کاری را نیز بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: بخش بزرگی از امنیت اطلاعات مهم و محرمانه در محیط کار بر عهده مسئولینIT مثل شبکه های رایانه ای، امنیت نرم افزار و بانک اطلاعاتی است.

 

این کارشناس تهیه نسخه پشتیبان را راهکاری برای بازیابی فایل‌های تخریب شده دانست و گفت: در نهایت ممکن است برخلاف مراقبت‌های زیاد باز هم کامپیوتر ما مورد هجوم ویروس‌ها و تروجان‌ها قرار بگیرد بنابراین باید به دنبال راهی برای حفاظت از اطلاعات خود باشیم.

انتهای پیام/ع

برگزاری کارگاه «امنیت اطلاعات در سیستم‌های رایانه ای» در بوکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.