فعالیت های سپاه مختص به امور نظامی نیست و این مجموعه در عرصه تحقیق و پژوهش حضور موثری دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب الزمان (عج)  امروزدر نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش با بیان اینکه از شاخص های سازمان های  موفق وجود افراد خلاق و دانش ورز است، افزود: سپاه ظرفیت های بسیار بالایی دارد و متشکل از افرادی توانمند و پژوهشگر و اندیشه ورزاست که همواره در زمینه ارتقای کیفیت عملکرد و افزایش دانش و یادگیری فعالیت دارند.

رسول گلکار با بیان اینکه اندیشه ورزی و ایده پردازی از ارکان اصلی معاونت دانش و پژوهش سپاه صاحب الزمان است، گفت : تاکنون حدود بیست تیم اندیشه ورزی و ایده پردازی با موضوعاتی از جمله طلاق، کتابخوانی، کیفی سازی اردوهای راهیان نور و غیره متشکل از 3 تا 9 نفر عضو اهل نظر و خلاق از نیروهای شاغل و بازنشسته تشکیل شده که در قالب جلسات انتقال دانش و تجربه به بحث و تبادل نظر می نشینند.

معاون دانش و پژوهش سپاه صاحب الزمان (عج)  همچنین افزود : طراحی و تشکیل این تیم ها و برگزاری جلسات تازه ابتدای راه است و در ادامه پس از 3 الی 5 ماه تحقیق و بررسی پیرامون موضوع و جمع بندی و ارایه راهکار مناسب، به منظور بررسی تاثیرات این تیم ها پیامدسنجی انجام می شود.

گلکار افزود : سپاه صاحب الزمان در زمینه تبادل و نشر دانش اقدام به نشر تالیفات مختلف، ترجمه کتاب ونشر مقالات، فصلنامه و نشریات علمی و تخصصی کرده که موجب تبادل دانش و انتقال تجارب و دانش بومی با مراجع بیرونی و درونی سپاه شده است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و یادگیری گفت : بستر مناسب برای ثبت تجارب کاربردی کارکنان سپاه و انتشار و انتقال آنها فراهم شده که  به تدریج مورد استفاده قرار می گیرند و در رشد کمی و کیفی سطح دانش سازمانی بسیار موثر است.

گفتنی است معاونت دانش و پژوهش سپاه صاحب الزمان (عج) در طول 6 سال گذشته با شبکه سازی دانشی در جهت رشد و توانمند سازی پژوهشگران و اندیشه ورزان فعالیت های چشمگیری داشته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.