نیمی از آمریکایی‌ها معتقدند دونالد ترامپ باید به واسطه رسوایی اخلاقی وی و سوءرفتار او علیه زنان، استعفا دهد.

نیمی از آمریکایی ها خواستار استعفای ترامپ به دلیل سوءرفتار جنسی او علیه زنان هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتن پست؛ نتایج نظرسنجی  دانشگاه کویینیپیاک، آمریکا که روز گذشته منتشر شد، نشان می دهد نیمی از رای دهندگان آمریکایی معتقدند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید به واسطه اتهامات وارده به وی درباره آزار و اذیت‌ جنسی زنان، استعفا دهد.

بر اساس این نظرسنجی، 52 درصد شرکت کنندگان خواستار استعفای ترامپ به دلیل اتهامات وارده درباره سوء رفتار جنسی او علیه  زنان شدند. این در حالی است که 44 درصد اعلام کردند او باید در سمت خود به عنوان رئیس جمهور آمریکا باقی بماند.

در این میان، 59 درصد از شرکت کنندگان زن و 41 درصد از شرکت کنندگان مرد اعلام کردند ترامپ باید به دلیل این اتهامات از سمَت خود استعفا دهد. در نظرسنجی حزبی نیز 85 درصد دموکرات ها و 7 درصد جمهوری خواهان از استعفای ترامپ به دلیل سوء رفتار جنسی حمایت کردند.

بیش از نیمی از شرکت کنندگان (66 درصد) نیز بر این باورند که رئیس جمهور آمریکا به اندازه مردان به زنان احترام نمی گذارد.

این نظرسنجی به صورت تلفنی و با شرکت 1230 رای دهنده آمریکایی در تاریخ 13 تا 18 دسامبر انجام شد.

رئیس جمهور آمریکا به سوء رفتار جنسی، آزار و اذیت و تجاوز به 21 زن متهم است. او این اتهامات را رد کرده است و با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود درباره این اتهامات سخن گفته و با بیان اینکه این سخنان «تماما اخباری نادرست هستند، ... نادرست هستند، این یک ماجرای ساختگی است» آن را رد کرده است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز با رد اتهامات وارده درباره سوء رفتار جنسی ترامپ علیه 16 زن، آنها را افرادی مدعی و دروغگو توصیف کرد. در همین حال، چند تن از اعضای کنگره  شامل «کوری بروکر»، سناتور نیوجرسی و «کریستن گیلیبرند»، سناتور نیویورک نیز خواستار استعفای ترامپ شدند. بیش از 100 عضو دموکرات مجلس نمایندگان با ارسال نامه ای، کنگره را مجبور به بررسی اتهامات  ترامپ کردند.

تاکنون 4 زن با  برگزاری کنفرانس مطبوعاتی ادعاهای خود را علیه ترامپ عنوان کرده و از کنگره خواستند به این موضوع رسیدگی کند.

انتهای پیام/

 

استعفای ترامپ، خواسته آمریکایی‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار