وزیر خارجه کشورمان گفت: نشست سه جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه یک روش بسیار مفید و کارآمد برای همکاری‌های منطقه است.

نشست سه جانبه ایران، ترکیه و آذربایجان روشی کارآمد برای همکاری‌های منطقه‌ایبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (چهارشنبه) پس از نشست سه جانبه با مولود چاووش اوغلو و المار محمد یاروف وزرای خارجه ترکیه و آذربایجان در باکو در نشست خبری، اظهار کرد:‌ بسیار خوشحالم یک بار دیگر برای دومین بار هم من و هم آقای چاووش اوغلو در طول یک ماه در باکو هستیم.

ظریف همچنین از مهمان نوازی دولت و مردم آذربایجان سپاسگزاری کرد و افزود: ترکیب سه جانبه سه کشور ما برای همکاری‌ها که امروز پنجمین اجلاس را در باکو برگزار کردیم، روش بسیار مفید و کارآمد برای همکاری‌های منطقه‌ای است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه ایران، آذربایجان و ترکیه دارای پیوند‌های تاریخی،‌ جغرافیایی و فرهنگی هستند، بیان کرد: زمینه‌های بسیاری برای همکاری داریم از جمله همکاری در زمینه مشورت‌های سیاسی که به این مشورت‌ها امروز ادامه دادیم و نتیجه آن بیانیه‌ای است که منتشر شده از جمله در خصوص رد تصمیم اخیر آمریکا درباره قدس شریف و فلسطین.

وی خاطرنشان کرد:‌ همچنین درباره همکاری برای پیشبرد منافع مردم سه کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی،‌ فرهنگی از جمله همکاری در حوزه ترانزیت، انرژی و توریسم نیز گفت‌وگو شد.

وزیر خارجه کشورمان گفت:‌ بسیار خوشحال می‌شویم این همکاری‌ها با حضور بخش خصوصی گسترش بیشتری یابد و در این زمینه تصمیمات خوبی گرفتیم که در دوره‌های آینده بخش خصوصی را به این همکاری ها وارد کرده تا ظرفیت‌های همکاری سه جانبه را به مرحله عملی و اجرایی تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار