۵۵ کیلومتر از شبکه‌ های آب فرسوده مازندران تا پایان امسال اصلاح می‌ شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ذاکری مدیرعامل آبفاشهری مازندران گفت: تا پایان امسال اصلاح ۵۵ کیلومتر شبکه آبرسانی در دستور کار شرکت قرار دارد که تا کنون ۴۰ کیلومتر آن اجرایی شد.

وی با اشاره به وجود ۷ هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در این استان گفت: ۱۷۱۵ کیلومتر از این شبکه فرسوده و دارای عمر بالای ۲۵ سال است.

ذاکری گفت: بخشی از هدر رفت آب، مربوط به فرسودگی شبکه آبرسانی است.

وی با بیان اینکه هدر رفت آب به دو صورت  فیزیکی و ظاهری است که بخشی از آن توسط  مشترکین  اعلام می‌شود، افزود: ۳۲ هزار مورد اتفاقات در بخش انشعابات، ۹۴۰۰ مورد در بخش شبکه و ۳۰۰ مورد در خط انتقال طی سالجاری گزارش شد.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران با بیان اینکه به ازای هر یک متر اصلاح شبکه بیش از دو میلیون ریال هزینه صرف می‌شود، گفت: برای اصلاح تمامی شبکه‌ های فرسوده آب به ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ذاکری افزود: در سال جاری اعتبارات در نظر گرفته شده برای اصلاح شبکه، ۱۱۵ میلیارد ریال بوده که درحال حاضر نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافت.

وی گفت: در مجموع ۷۵ میلیارد ریال برای رفع و ترمیم شکستگی  و در راستای عملیات اصلاح شبکه از محل منابع داخلی ۱۰۰ میلیارد ریال  در سالجاری هزینه شده است.

مدیرعامل آبفاشهری مازندران با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه،   اصلاح ۳۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی این استان در دستور کار قرار دارد، افزود: به همین منظور در دولت تدبیر و امید ۱۶۵ کیلومتر اصلاح شبکه در مازندران انجام شد.

انتهای پیام/ م

اصلاح ۵۵ کیلومتر شبکه‌ های فرسوده آب در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.