نماینده اصفهان گفت: دولت باید هرچه زودتر به شعارها و برنامه‌های خویش برای حل مشکلات اقتصادی کشور جامه عمل بپوشاند.

دولت باید در برابر واردات بی‌رویه از تولیدکنندگان داخلی حمایت کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران علیرغم تمامی دشمنی‌های آمریکا و متحدان منطقه‌ای خویش به راه خود ادامه داده و امروز انقلاب اسلامی ایران در قالب نهضت‌های مقاومت در منطقه متجلی گردیده است.

وی افزود: اهمیت پیروزی‌های نهضت مقاومت را شاید در چارچوب زمان و مکان فعلی نتوان سنجید و باید فراتر از آن به اهمیت پیروزی‌ها پی برد.

فولادگر تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی پس از ناکامی و شکست تروریست‌هایی که مهمترین گروهک آنها در قالب داعش در منطقه نقش آفرینی می‌کرد اکنون امروز با طرح‌های پسا داعش سعی دارند تا مقاصد شوم خود را علیه جهان اسلام عملی کنند.

نماینده مردم اصفهان بیان کرد: البته تدابیر مقام معظم رهبری، نهضت مقاومت، سپاه قدس به فرماندهی سردار سلیمانی و تمامی رهبران نهضت مقاومت خنثی کننده اهداف دشمنان است.

وی ادامه داد: ما در مواجهه با مسائل داخلی راهی جز انسجام و وحدت نداریم و باید حل مشکلات مردم را در اولویت کار خود قرار دهیم امروز حتی رقابت‌های سیاسی و بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنگی نیز تحت‌الشعاع مسائل اقتصادی قرار گرفته‌اند.

فولادگر تصریح کرد: مسائل معیشتی مردم بیش از پیش عوارض خود را نمایان کرده و دولت باید هرچه زودتر به شعارها و برنامه‌های خویش برای حل مشکلات اقتصادی کشور جامه عمل بپوشاند و در این راه اصلاح ساختار دولت و به کارگیری مدیران با انگیزه و کارآمد در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم اصفهان اذعان کرد: چالش‌های نظام بانکی و سپرده گذاران، رکود تولید، مشکلات اشتغال، معضلات صندوق‌های بازنشستگی، ساختار بودجه ریزی کشور، آب و محیط زیست از مهمترین چالش‌هایی است که مدنظر دولت دوازدهم قرار گرفته اما برای حل هرکدام از این پدیده‌ها چه راه حلی در اولویت قرار داده و دستور العمل‌های آن را اجرایی کرده است؟

وی گفت: امروز اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در ملاقات‌های مسئولان با رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است، توانمند سازی بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد، مردمی کردن اقتصاد به معنای واقعی، حمایت از تولید کنندگان در مقابل واردات بی‌رویه، برخورد با قاچاق، بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع اشتغال راهبردی اساسی پیش روی دولت است که باید بیش از پیش به آن توجه کند.

فولادگر بیان کرد: چرا طرح پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی از سال 94 تاکنون اجرایی نشده است و چرا قوانین رفع موانع تولید با حداکثر استفاده از محصولات داخلی به منظور بهبود فضای کسب و کار مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: ما در دوره آخر مجلس بیش از آن که به قانون گذاری بپردازیم باید نقش نظارتی داشته باشیم و اگر در کار نظارتی ما نیاز به اصلاح قانون بود آن را اصلاح کنیم چرا که قانون‌های زیادی وجود دارد اما اولویت ما باید اجرای آنها باشد و البته کار مجلس نیز نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

وی اذعان کرد: موضوع حقوقی زاینده رود و مشکلات پیش روی آن را می‌توان در سه موضوع مهم خلاصه کرد، اول به هم خوردن رژیم قانونی این رودخانه و برداشت‌های بی رویه بر خلاف قانون در مقاطع مختلف از پایین دست و بالا است، عدم رعایت حق آبه‌های محیط زیست در فلات مرکزی از سوی دیگر، کندی در اجرای پروژه‌های مصوب و قانونی انتقال آب و رعایت نکردن الگوهای مصرف آب در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعت، زاینده رود را به سرنوشت کنونی دچار ساخته است.

فولادگر بیان کرد: در اصفهان معضل اشتغال و سرمایه گریزی همچنان به قوت خود باقی است و سهم این استان از بودجه متناسب با درآمدهایی که اصفهان برای کشور ایجاد می‌کند نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۰۲ دی ۱۳۹۶
جای اینکه جوان های ایرانی را تشویق به ساخت خودروهای پیشرفته دنیا کنند شروع به واردات بی رویه خودرو.شده ایران شده بازار فرانسه. در حالی که والله جوان های ما اگر حمایت شوند اگر لابی خودرو سازی بگذارد, میتوانند بهترین خودروهای دنیا را تولید کند.
آخرین اخبار