مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: بازسازی سردرعالی قاپو بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از بهار سال آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر تصریح کرد: مطالعه و طراحی بازسازی سردرعالی قاپو که یکی از بخش های بقعه ثبت جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی بوده به اتمام رسیده است.

وی با اذعان به اینکه سردرمجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی از آثار دوره شاه عباس دوم است، اضافه کرد: این اثر نفیس در واقع درگاه اصلی ورودی به بقعه شیخ صفی الدین محسوب می شد که در سال 1321 به دلیل فرسایش زیاد و خطرات جانی ریزش، تخریب شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل متذکر شد: بازسازی این اثر تاریخی که موجب می شود تمامی بازارچه مجاور بقعه در داخل محدوده سردر قرار گیرد، مدتی است توسط میراث فرهنگی استان در دستور کار قرار گرفته و مصالح لازم نیز خریداری شده است.

حاجی زاده افزود: بعد از بهبود شرایط جوی و از بهار سال آینده عملیات اجرایی بازسازی این اثر تاریخی آغاز می شود و بی شک تاثیر قابل توجهی در زیباسازی محوطه بقعه و بازسازی به شکل تاریخی آن خواهد داشت.

انتهای پیام/ح

مطالعه و طراحی بازسازی سردرعالی قاپو اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.