برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی چغاخور در چهارمحال و بختیاری تصویب شد.

تصویب برنامه مدیریت جامع تالاب چغاخوربه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از تصویب برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی چغاخور در نشست شورای برنامه ریزی استان خبر داد و گفت: این برنامه در چهار کارگروه تخصصی و ۱۶ نشست هم اندیشی با همکاری دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی تدوین شد.

وی افزود: شناسایی چالش‌ها و آسیب‌ها و حفظ اکوسیستم غنی تالاب از مزایای این برنامه است.

احمدی، هدف از تدوین این برنامه را دستیابی به اصولی‌ترین بهره‌برداری‌ها از ظرفیت‌های تالاب بین المللی چغاخور به عنوان یک سرمایه ارزشمند منطقه‌ای، ملی و بین المللی بیان کرد.

به گفته وی؛ طرح‌حفاظت از تالاب‌های ایران با هدف بسط و گسترش مدیریت جامع زیست بومی در اکوسیستم‌های تالابی، با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، صندوق تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF) و برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) از سال ۲۰۰۵ آغاز شده است.

تالاب بین المللی چغاخور با مساحت دو هزار و ۳۰۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان و نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال بختیاری قرار دارد.

از انواع پرندگان دائمی یا مهاجر این تالاب می‌توان به انواع غاز و اردک، مرغابی، آنقوت، لک لک سفید، چنگر و انواع حواصیل، کشیم، باکلان، فلامینگو، شکاری ها، یلوه، اکراس، قو، سلیم، کاکایی‌ها و خروس کولی اشاره کرد.

انتهای پیام/خ

برنامه مدیریت جامع تالاب بین المللی چغاخور تصویب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار