در سال 2017 گمرک ایران در جهان مقام اول را در کشفیات موادمخدر به دست آورده است.

گمرک رتبه برتر در پروژه های اقتصاد مقاومتی را به دست آورد / رتبه نخست جهان را در مبارزه با مواد مخدر داریمبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک اظهار کرد : در سال 2017 گمرک ایران در جهان مقام اول را در کشفیات موادمخدر به دست آورده ایم و در ستاد اقتصاد مقاومتی نیز گمرک رتبه برتر در پروژه های اقتصاد مقاومتی را به دست آورد؛ همچنین در گمرک صادرات 7 روزه را به یک روز کاهش و واردات را از 26 روز به سه روز تقلیل دادیم.

 بعیدی مفرد نیا معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک با اعلام اینکه تخلف گمرکی داریم، افزود: طبق برآوردهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال گذشته از مبادی رسمی  کمتر از ۷۰۰ میلیون دلار کالا قاچاق شده است؛ البته امسال آماری از قاچاق از مبادی رسمی از سوی ستاد اعلام نشده و ما هم کنترل های گمرکی را افزایش داده ایم  اما وقتی می گوییم قاچاق از مبادی گمرکی نداریم یعنی باید میان قاچاق گمرکی و تخلف بر اساس قانون امور گمرکی تفاوت قائل شویم .

 بعیدی مفردنیا معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک تاکید کرد: کلیه دستگاهها باید با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری کنند و میان نهادها و ارگان های مربوطه تعامل سازنده برقرار شود. وقتی از قاچاق و برآورد آن صحبت می شود در جلسات مشخص شده است. ما تخلف گمرکی داریم و در مواردی ممکن است تعرفه ها مشخص نباشد و یا در خصوص ارزش کالا اختلافاتی وجود داشته باشد .

معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ادامه داد: گمرک در عین حال که کنترل دقیق کالاها را اعمال می کند ، باید تسهیلات هم ارائه کند.

بعیدی همچنین گفت: ادعاهای نماینده همدان در خصوص قاچاق ادعایی از گمرک مستند نیست و برخی مواردی که بیان می شود صرفا مربوط به پرونده هایی است که از سوی دفاتر نظارتی گمرک تشکیل و پیگیری شده است .

انتهای پیام/

 گمرک در عین حال که کنترل دقیق کالاها را اعمال می کند ، باید تسهیلات هم ارائه کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار