یلدای کتاب در روستای کردخیل ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ابوذر علی زاده سرپرست کتابخانه‌های عمومی شسهرستان ساری گفت: ویژه برنامه یلدای کتاب همزمان با نزدیک شدن شب یلدا با همکاری اداره کتابخانه های عمومی ساری ، شورا و دهیاری روستای کردخیل و کتابخانه عمومی سید نجات حسینی برگزار شد.

وی افزود: یلدای کتاب با اجرای تمام آداب و رسوم مازندرانی شامل: پوشش اهالی با لباس سنتی مازندرانی ، طبخ غذاهای سنتی شب یلدا، گستراندن کرسی و سفره شب یلدا همراه با ظروف سنتی مردم مازندران و با حضور گروههای سنتی نواز نی و دف و خوانش آوازهای اصیل مازندرانی از جمله امیری خوانی برگزار شد.

علی زاده گفت: در این شونیشت و دورهمی فرهنگی بزرگان و صاحب نظران به معرفی و بیان کتابهای مازندرانی ، آئین های اصیل مازندرانی ، ضرب المثلهای مازندرانی پرداخته و چند مسابقه نیز از بین گفته های بزرگتن برگزار شد.

 سرپرست اداره کتابخانه های عمومی ساری افزود: از دیگر برنامه های برگزار شده در این شب شعرخوانی یکی از جوانان و نخبگان کردخیلی بوده است که قطعه شعری را به مناسبت شب یلدا برای حاضران قرائت کرد و در بخش دیگر نیز از کتاب اسحاق رستمی که از نویسنگان بنام روستای کردخیل و شهرستان ساری می باشد رونمایی شد.

انتهای پیام/ م

یلدای کتاب در ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.