معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: با همکاری مردم اجرای حکم محکومین متواری تسریع می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا قنبری با بیان اینکه طرح جمع‌آوری و دستگیری محکومان متواری با همکاری هفت نهاد انجام خواهد شد، اظهار داشت: شناسایی، جمع‌آوری و دستگیری محکومان متواری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که با همکاری مردم، اجرای حکم محکومین متواری تسریع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای احکام صادره از محاکم دادگستری، اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: خروجی تمام اقدامات دستگاه‌های قانون‌گذاری، امنیتی و قضایی در واحد اجرای احکام خلاصه می‌شود و تا زمانی که حکم اجرا نشود این اقدامات مؤثر نخواهند بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان اقدامات انجام شده بدون اجرای حکم محکومین متواری را بیهوده خواند و تصریح کرد: هدف از طرح جمع‌آوری محکومان متواری شناسایی محل اختفای محکومان فراری است که با اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، محکوم متواری شخصی است که به علت ارتکاب جرم به مجازات قطعی محکوم شده یا بعد از شناسایی یا دستگیری متواری شده باشد؛ همچنین محکوم متواری عنوان فردی است که در حین محکومیت حبس از مرخصی استفاده کرده و بعد از پایان مرخصی به زندان بازنگشته باشد.

قنبری در پایان خاطرنشان کرد: فرد مجرمی که تا به حال دستگیر نشده ولی حکم نهایی لازم‌الاجرا برای وی به صورت غیابی صادر شده، اما محل اختفای آن شناسایی نشده یا دستگیر نشده باشد نیز مشمول این طرح می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

محکومان متوراری شناسایی ودستگیر می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.