نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان بر توسعه صادرات استان با بهبود فضای کسب و کار تأکید کرد.

توسعه صادرات مبنای بهبود فضای کسب و کاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید ناصر محمودی در جلسه شورای هماهنگی مدیران زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان همدان که با حضور دکتر قدمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، بر توسعه صادرات استان و همچنین بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و افزود: مبنای بهبود فضای کسب و کار باید توسعه صادرات باشد.
وی خرد جمعی حاکم بر شورای هماهنگی مدیران استانی را نقطه قوت این شورا برای بهبود و پیشرفت اقدامات در استان دانست و  گفت: یکی از مهمترین اقدامات مشترک شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی را تشکیل هسته پژوهش دانست.

نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان افزود: خوشبختانه پژوهش های خوبی در حوزه های مربوطه ارائه می شود که در این هسته پژوهش اساتید برجسته دانشگاه های استان نیز عضو هستند.
محمودی به برگزاری جلساتی برای بررسی مشکلات صادرکنندگان استان اشاره کرد و گفت: در این جلسات ضمن آسیب شناسی مشکلات، نواقص شناسایی شده و به مقامات استانی ارائه شده است.
مدیرکل اقتصاد استان تشکیل جلسات شورای هماهنگی بانک ها و بیمه ها را از نقاط مثبت استان همدان دانست که به صورت تخصصی به مشکلات می پردازد.
محمودی در ادامه به انتظارات شورای هماهنگی از وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و گفت: در حوزه بانک ها و گمرک خواستار افزایش اختیارات استان هستیم.
مدیرکل اقتصاد استان  با اشاره به اینکه  ۶۰ درصد منابع هم اکنون در اختیار بانک های خصوصی است، بیان داشت: با این مسئله مشکلات در بانک های دولتی بیشترشده و امروز شاهد آن هستیم که بانک ها سلیقه ای عمل می کنند، در همین راستا خواستار نظارت بیشتر و همچنین افزایش اختیارات استان هستیم.
محمودی به مشکلات سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان هم اشاره کرد و کمبود اعتبار در این سازمان و مشکلات سازمان اموال تملیکی در استان برای نگهداری اموال و کالاها و نداشتن انبار مجهز را مهمترین مشکل عنوان کرد که نیازمند اعتبار ویژه برای این حوزه است.
وی خاطر نشان کرد: در مدیریت های داخلی اداره کل به بانوان اعتماد کردم و هم اکنون تعداد زیادی از بانوان اداره کل پست های مدیریتی گرفته ‏اند که قطعا با برنامه ریزی های بعمل آمده در حوزه امور بانوان، شاهد ارتقای بیش از پیش جایگاه زنان خواهیم بود.
محمودی تصریح کرد: برای نخستین بار کارگروه بهبود فضای کسب و کار با مشارکت دستگاه‌های اثرگذار راه‌اندازی شد و طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس استان همدان توانست رتبه کسب و کار خود را از 19 به 11 ارتقا دهد که ارتقای 8 پله ای را داشته است.
به گفته محمودی امروز بهبود فضای کسب و کار و تولیدی که مبنای آن صادرات محور باشد بیشتر احساس میشود و باید در این زمینه بیش از گذشته تلاش کرد.
انتهای پیام/ش.و

مبنای بهبود فضای کسب و کار باید توسعه صادرات باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.