عضو شورای حل اختلاف قوا گفت: مترو باید به قزوین برسد، در غیر این صورت مترو به هشتگرد ختم شود، توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی  در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز قزوین افزود: راه اندازی مترو تا هشتگرد صرفا با همین نگاه صورت گرفته و بهره برداری از مترو صرفا در شهری کوچک معنا ندارد.

وی افزود: ردیفی هم در بودجه در سازمان مدیریت برای انتقال مترو از قزوین به محمدیه مطرح شده است که این ادامه دهنده متروی هشتگرد به قزوین خواهد بود.

عضو شورای حل اختلاف قوا با اشاره به راه اندازی طرح چشمه نور در قزوین گفت: شتابگر ملی پروژه عظمیی است شکل گیری آن می‌تواند قزوین را به یک نهاد تولید کننده دانش و موتور محرک اقتصادی و صنعت ملی تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: با راه اندازی چشمه نور صد‌ها چهره علمی در قزوین فعالیت خواهند کرذد که این اتفاق مهمی برای استان محسوب می‌شود.

وی گریزی هم به صنعت گردشگری در استان زد و گفت:: قزوین با توجه به ظرفیت‌های بالایی که دارد، باید رتبه نخست گردشگری کشور را به دست آورد.

عضو شورای حل اختلاف قوا اضافه کرد: قزوین در مسیر سایر استان‌های کشور قرار دارد و از این زاویه هم می‌تواند در جذب گردشگر تحولی عظیم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی گفت: حضور گردشگران در خلق ثروت، ایجاد اشتغال، تغییر در فرهنگ و حرکت به سمت یک جایگاه برتربرای استان قزوین خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان قزوین هم در این برنامه با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به قزوین در آذرماه ۸۲ گفت: از ۳۶۴ پروژه مصوب سفرپرخیروبرکت مقام معظم رهبری به قزوین تمامی پروژه‌ها به جز راه قزوین-الموت- تنکابن به بهره برداری رسیده است.

یاری افزود: دو هزار میلیارد ریال اعتبار طرح‌های سفر مقام معظم رهبری بوده که پس از اجرای آن‌ها این حجم سرمایه گذاری به هشت هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی نزدیک شدن صنعت و دانشگاه را هم بیش از آنچه نیازمند اعتبارات باشد، نیازمند فرهنگ سازی دانست.

انتهای پیام/

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی  در برنامه گفت و گوی ویژه خبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.