احتمال کاهش ذخایر نفتی آمریکا باعث افزایش بهای طلای سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال احتمال کاهش ذخایر نفتی آمریکا و همچنین با ادامه تعطیلی خط لوله فورتیز در دریای شمال، بهای طلای سیاه امروز (چهارشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 17 سنت افزایش (معادل 0.3 درصد)، به 57 دلار و 73 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 11 سنت افزایش (معادل 0.17 درصد)، 63 دلار و 91 سنت در هر بشکه معامله شد.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد: بهای نفت به دنبال احتمال کاهش ذخایر نفتی آمریکا افزایش یافته است.

مؤسسه نفت آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 15 دسامبر با 5.2 میلیون بشکه کاهش به 438.7 میلیون بشکه رسیده است. قرار است اطلاعات رسمی درباره این موضوع امروز از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر شود.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که ادامه تعطیلی یک خط لوله در دریای شمال بر افزایش بهای نفت تأثیرگذار بوده است. این خط لوله که روزانه حدود 450 هزار بشکه نفت را منتقل می کند به دلیل ایجاد اختلال در آن از 11 دسامبر تعطیل شده است و احتمال می رود این تعطیلی بین 2 تا 4 هفته ادامه داشته باشد.

احتمال کاهش ذخایر نفتی آمریکا در حالی رخ داده است که کارشناسان اعلام کرده‌اند از اواسط سال 2016، ذخایر نفتی آمریکا با 16 درصد افزایش همراه بوده است. افزایش ذخایر نفتی آمریکا تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را هم بی تأثیر می کند. سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پیشتر موافقت کردند که توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال آینده میلادی تمدید کنند.

ثبات در ارزش دلار آمریکا هم باعث ثبات در بهای طلا شد. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1261.79 دلار معامله شد.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار