همتی گفت: مردم می توانند از طریق سامانه پاسخگویی 2342 از صحت بیمه نامه های خریداری شده خود، اطمینان حاصل کنند.

///////////// به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی ایران با حضور عبدالناصر همتی، رییس بیمه مرکزی افتتاح شد.
 
در حاشیه این مراسم، همتی اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی بیمه مرکزی نظارت بر بازار بیمه است و از آنجایی که  با گسترش و پیشرفت صنعت بیمه در کشور مواجه هستیم، اکنون اهمیت راه اندازی چنین سامانه هوشمندی بیش از پیش احساس می شود.
 
وی افزود: مردم بعد از این می توانند از طریق سامانه پاسخگویی به شماره 2342 از صحت بیمه نامه های خریداری شده خود، اطمینان حاصل کنند.
 
همتی با بیان  اینکه، اکنون حجم فعالیت های صنعت بیمه در حوزه بیمه نامه ها ، رقمی به میزان 60 میلیون مورد است،افزود: همچنین وجود 35 میلیون موارد خسارتی و بیش از 40 هزار شبکه فروش باعث شده تا گستردگی کار در این صنعت  در برخی موارد برای مردم مشکلاتی بوجود آورد.

وی بیان کرد: در شرایطی به سر می بریم که بسیاری از مردم علاوه بر داشتن سوالات فنی از بیمه مرکزی در پی اطلاع از اصالت بیمه نامه خود هستند؛ به عبارتی بسیاری می خواهند بدانند که شرکت های بیمه مجوز فعالیت دارند و یا بر اساس مقررات بیمه مرکزی مشغول به کارند یا خیر.

رییس بیمه مرکزی گفت: همه موارد فوق باعث شده تا به فکر سیستماتیک کردن پرسش های مردم باشیم. با راه اندازی این سیستم الکترونیک و هوشمند امکان تماس مردم به منظور پیگیری مسائل مربوط با صنعت بیمه ، شکایات و سوالات به راحتی میسر خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون مردم خواهان اطمینان یابی از اعتبار بیمه نامه های خریداری شده خود هستند که این سیستم می تواند در پاسخ به این نیاز مردم عملکرد مطمئنی داشته باشد.

 بیمه نامه ای به اسم بیمه مرکزی در بازار وجود ندارد

همتی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تماس برخی از اپراتورهای مخابرات و معرفی خود به عنوان بیمه مرکزی به منظور فروش محصولشان، گفت: بیمه مرکزی شرکت بیمه نیست بلکه شرکت بیمه اتکایی و نظارتی بر صنعت بیمه به شمار می رود ،بنابراین بیمه نامه ای به اسم بیمه مرکزی در بازار وجود ندارد.

رییس بیمه مرکزی ادامه داد: مردم می توانند سوالات، شکایات ، مسائل مربوط به خسارت و موارد این چنینی را از طریق این سامانه به ما اعلام کنند.

 پرداخت 700 میلیارد تومان به زیان دیدگان بیمه ورشکسته توسعه

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر مراحل انجام امور مربوط به بیمه ورشکسته توسعه از جانب بیمه ایران ،گفت: تاکنون نزدیک به 700 میلیارد تومان به زیان دیدگان بیمه توسعه پرداخت شده و برآوردمان این است که هنوز مبلغی بالغ بر 300 میلیارد تومان دیگر از خسارات باقی مانده است.

همتی ادامه داد: با مالکان بیمه توسعه در حال مذاکره هستیم. این موضوع تحت نظارت دادستانی انقلاب تهران در حال پیگیری است و قول داده اند تا در کوتاه ترین زمان ممکن با ارائه دارایی و پرداخت از صندوق تأمین خسارات بدنی موضوع به اتمام برسد.

رییس بیمه مرکزی گفت: اکنون کسی در خصوص بیمه ورشکسته توسعه در زندان نیست.

 تعهد پرداختی بیمه ایران به زلزله زدگان کرمانشاه 170 میلیارد تومان است

وی در خصوص نقش بیمه  ایران در خصوص مناطق زلزله زده کرمان و کرمانشاه گفت: طبق آخرین گزارشات همکاران در حوزه نظارت، میزان تعهد صنعت بیمه در کرمانشاه مبلغی به میزان 170 میلیارد تومان است که تاکنون نزدیک به 40 میلیارد تومان از آن پرداخت شده است.

همتی با بیان اینکه همه شرکت های فعال در حوزه بیمه در این زمینه به نوعی فعال بوده و درگیر این امر هستند، افزود: مهم آن است که عمده بیمه نامه ها از نوع بیمه نامه های مرقومات بانکی بوده و کسانی که از بانک وام گرفته اند، مناطق مسکونی آن ها به علت در رهن قرار گرفتن توسط این نهاد مالی، بیمه شده بنابراین تعداد مناطق مسکونی بیمه شده در مناطق زلزله زده به این شکل تحت تکلف بیمه قرار گرفته اند.

 به زودی بیمه حوادث طبیعی اجباری و همگانی می شود

رییس بیمه مرکزی گفت: متأسفانه هنوز بیمه آتش سوزی یا زلزله که جزو ملحقات آتش سوزی در کل کشورمان کمرنگ است بنابراین توصیه می کنم که مردم این بیمه نامه را دریافت کند.

وی با اشاره به تقدیم لایحه تأسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی به مجلس ،گفت: این موضوع در مراحل پایانی تصویب خود به سر می برد، البته یکسری ایرادات از طرف شورای نگهبان بر این موضوع گرفته شده بود که باعث شد این لایحه به دولت برگشت داده شود.

همتی بیان کرد: دولت در آینده ای نزدیک در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد و با تأسیس این صندوق، بیمه حوادث طبیعی همگانی شده و به صورت اجباری در تمام کشور بیمه زلزله را خواهیم داشت.

رییس بیمه مرکزی در پایان گفت: توصیه می کنم تا انجام این مهم همه هموطنان برای مناطق مسکونی و تجاری خود بیمه نامه آتش سوزی که در برگیرنده بیمه زلزله است را دریافت کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۳۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
کدبیمه شده بایددرسیستم بانکی وبیمه ای منجربه اعتبارجهت اخذوام وکارت اعتباری باشداین اقدام میتواندموثردرامورمعیشت خانواده هاباشداگربانک اندوخته بیمه نامه فردرابداندووام ارزان قیمت بدهدبه نفع فردهست همینطوراندوخته بیمه نامه هابعلاوه موجودی سپرده بانکی فردتاریال آخربایددرخدمت فردوبانک باشدازیک طرف جهت تسویه وام وازطرفی جهت دادن وام ازدواج واشتغال وکارت اعتباری خریدکالای باکیفیت
آخرین اخبار