مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: ۲ محور روستایی در بروجرد شامل حداقل ۲۰ روستا گازرسانی می‎شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حشمت‎اله شمس خرم‎آبادی مدیرعامل شرکت گاز لرستان اظهار کرد: در شهرستان بروجرد سه محور روستایی وجود دارد که یک محور آن شامل ۵ روستا در منطقه آبسرده قرار دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به پائین بودن جمعیت و تعداد خانوار ساکن در این روستا‌های واقع در محور آبسرده در شرایط فعلی قابلیت گازرسانی ندارند، چرا که هزینه بر خانوار باید در حد میانگینی باشد که هم اکنون در این روستا‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان تاکید کرد: دو محور دیگر شامل محور‌های منطقه گیجالی و روستا‌های شمال بروجرد در محور اراک وجود دارد که در مجموع حداقل ۲۰ روستا را شامل می‎شود.

شمس خرم‎آبادی تاکید کرد: طرح فاز نخست گازرسانی به حدود ۱۳ روستای منطقه گیجالی رو به اتمام است و به احتمال زیاد ساکنان این روستا‌ها تا پایان امسال از نعمت گاز بهره‎مند می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه مجوز‌ها برای این دو محور بر اساس پیگیری‎های صورت گرفته اخذ شده است، خاطر نشان کرد: در حال آماده‎سازی پکیج‎های این محور‌ها هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان تصریح کرد: امید است، با فراهم شدن مقدمات کار و برگزاری مناقصات سال آینده کار گازرسانی به روستا‌های ۲ محور یاد شده آغاز شود.

شمس خرم‎آبادی در پاسخ به سوالی در خصوص زمان گازرسانی به روستا‌های دو محور گیجالی و شمال بروجرد اظهار کرد: معمولأ طرح های بزرگ این چنینی بین یک تا یک و نیم سال طول می‎کشند، به این ترتیب احتمال می‎رود که این کار تا اواسط سال ۹۸ به طول انجامد.

وی ادامه داد: با اتمام کار و گازرسانی به روستا‌های ۲ محور یاد شده روستای چندانی در شهرستان بروجرد باقی نمی‎ماند که ساکنان آن از نعمت گاز بهره‎مند نباشند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان نگاهی هم به آمار گازرسانی به روستا‌های استان انداخت و عنوان کرد: ۷۵ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز برخوردار شده‎اند که این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

شمس خرم‎آبادی  با اشاره به میزان مطالبات شرکت گاز از مشترکان لرستانی بیان کرد: مطالبات این شرکت در ماه‎های مختلف سال نوسان دارد، البته متوسط آن ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه شرکت گاز لرستان بالغ بر ۴۷۰ هزار مشترک دارد، افزود: متأسفانه مطالبات این شرکت در مقایسه با سال گذشته روند افزایشی به خود دیده است.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و بالا رفتن میزان مصرف مشترکان تصریح کرد: در صورتیکه مشترکان الگوی مصرف را راعیت کنند، در فصل سرما مشکلی در زمینه تامین گاز مصرفی ایجاد نمی‎شود.

انتهای پیام/م

۲۰ روستادر بروجرد گازرسانی می‎شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.