مدیرسابق جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: هر چند منابع آب کشاورزی شهرضا ۶۰ درصد کاهش داشته اما در مجموع تولیدات کشاورزی شهرستان کاهش پیدا نکرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا تاکی  در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی سطح زیر کشت شهرستان شهرضا گفت: با ارائه راهکارهای علمی و نوین از جمله اصلاح روش های کاشت وآبیاری توانستیم عملکرد در واحد سطح را به گونه ای بالا ببریم که تولید ما کاهش پیدا نکند.

وی یکی از فعالیت های شاخص و عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا را در طول پنج سال گذشته تجهیز یک هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی سطح شهرستان شهرضا به سامانه آبیاری تحت فشار دانست وتصریح کرد: با مجهز شدن اراضی شهرستان به آبیاری قطره ای حداقل حدود ۱۰ میلیون مترمکعب در آب شهرستان صرفه جویی شده است.

مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا از بازسازی و مرمت ۸۰ رشته از قنوات شهرستان در ۵ سال گذشته خبر داد و افزود: ۲۳ کیلومتر کانال های آبی در شهرستان احداث شده است.

وی با بیان اولویت کاری این اداره مبنی بر توجه به حفظ آب و خاک شهرستان در تقسیم اعتبارات است، گفت: توانستیم ۲۰ کیلومتر شبکه فرعی آبیاری از نوع ۳ و ۴ احداث کنیم.

کاهش نیافتن تولیدات کشاورزی شهرضا با وجود کاهش ۶۰ درصد ی منابع آب

تاکی با بیان این که ۱۲۵ باب استخر برای ذخیره آب در باغات برای اصلاح الگوی آبیاری احداث شده است، افزود: حفظ آب و منابع خاکی در شهرضا ضروری است.

مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا با بیان این که ۴۶۲ فقره مجوز مشاغل خانگی از سال ۹۲ تا  ۹۶ صادر شده است، افزود: در اشتغال برای طرح های اقتصاد مقاومت بسیج سازندگی بیشترین میزان جذب را داشتیم.

وی تصریح کرد: نخستین باردر شهرستان، باغ مادری پایه های میوه هسته دار و دانه دار در سطح هفت هکتار احداث شد.

مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا گفت: طرح مهم و حیاتی اصلاح الگوی کشت برای اولین بار در شهرضا به عنوان یکی از ۷ شهر در کل کشور در سال های ۹۳ و ۹۴ انجام شد.

وی با بیان این که بزرگترین گلخانه تولید نشاء استان در شهرضا است، افزود: بخش عمده از نشاء سبزی و صیفی مورد نیاز کشور در این گلخانه تولید می شود که سالیانه بالغ بر ۱۲۰ اصل نشاء تولید می کند.

تاکی با اشاره به اشتغال مستقیم ۱۰۰ نفر در این گلخانه عنوان کرد: تولید ۱۲۰ میلیون اصل نشاء، شهرضا را به یکی از قطب های مهم تولید در کشور تبدیل و مقام اول استان را کسب کرده است.

وی گفت: شهرضا با تولید ۷۵۰ تن عسل در سال از نظر کیفی در رتبه اول و از نظر کمی رتبه سوم استان را دارا است.

مدیر سابق جهاد کشاورزی شهرستان شهرضا با اشاره به تولید سالانه ۷۵ هزار تن شیر در شهرضا و کسب رتبه سوم استان، ادامه داد: این شهرستان با تولید سالانه پنج هزار و ۱۰۰ تن گوشت قرمز رتبه چهارم استان را دارد.

وی افزود: شهرضا با تولید ۲۳ هزار تن گوشت سفید و هفت هزار و ۲۰۰ تن انگور در سال رتبه پنجم استان را کسب کرده است.

تاکی گفت: شهرضا در اجرای طرح بهبود و مدیریت مرغداری های شهرستان رتبه اول استان را کسب کرده است.

در پایان رضا باقری به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی معرفی و از خدمات عبدالرضا تاکی تجلیل شد.

 

انتهای پیام / ط

 

تجهیز یک هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی سطح شهرستان شهرضا به سامانه آبیاری تحت فشار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.