شماری از دانش آموزان، فرهنگیان و جوانان ایرانشهر به مناسبت گرامیداشت سالروز تبعید رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شهرستان با حضور در بیت رهبری بار دیگر وفاداریشان به نظام و ولایت فقیه را اعلام کردند.

تجدید میثاق دانش آموزان و فرهنگیان ایرانشهر با مقام معظم رهبریبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،دانش آموزان ایرانشهری در حالی که عکس رهبر معظم انقلاب اسلامی را در دست داشتند و بر روی پیراهن هایشان نوشته شده بود 'با ولایت زنده ایم' با حضور در بیت رهبری در ایرانشهر چهلمین سالگرد ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شهر را گرامی داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایرانشهرگفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۸ آذر سال ۱۳۵۶ از سوی رژیم ستم شاهی به این شهر تبعید شدند که بر خلاف انتظار سردمداران رژیم پهلوی، معظم له ارتباط تنگاتنگی با مردم و علمای منطقه برقرار کردند.

عبدالحمید خدایاری افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان جاری شدن سیل در همان سال به یاری مردم سیل زده ایرانشهری شتافتند که این خود زمینه برقراری ارتباط نزدیک مردم شهر و روستا‌های این شهرستان با رهبری را فراهم کرد.

وی بیان کرد: ساختمان و بیت رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید ایشان در ایرانشهر به عنوان نخستین موزه قرآن و عترت در جنوب سیستان و بلوچستان همواره میزبان علاقه‌مندان است.

خدایاری  افزود: این بنا در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار ملی ثبت و مرمت آن توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شده است.

وی ادامه داد: این ساختمان در زمینی به گستره ۴۳۱ مترمربع با مصالح بومی، خشت، گل و معماری سنتی در خیابان «ولایت» ایرانشهر ساخته شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: همایش خورشید ولایت سوم دیماه در این شهرستان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

 رهبر معظم انقلاب از ۲۸ آذر سال ۱۳۵۶ تا ۲۲ مرداد ۱۳۵۷ به مدت ۲۳۷ روز در ایرانشهر سکونت داشتند به طوری که این مدت بخشی از تاریخ انقلاب به شمار می‌رود.

رهبر معظم انقلاب هیچگاه این ارتباط را از یاد نبردند و همواره با بسیاری از مردم این شهرستان ارتباط شان را حفظ کردند و حتی در سفر سال ۸۱ به سیستان و بلوچستان در این مکان حضور یافتند و با شماری از میزبانان و همسایگانشان تجدید دیدار کردند.

 شهرستان ایرانشهر در فاصله ۳۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر ترانزیتی چابهار، زاهدان- میلک و چابهار - بم واقع شده است.

انتهای پیام/ع

چهلمین سالگرد ورود رهبر معظم انقلاب اسلامی به ایرانشهر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار