مدیر جهاد کشاورزی دلفان گفت: امسال ۱۷ هزار و ۳۳۲ تن شیر خام و ۳۰۰ تن عسل در شهرستان دلفان تولید شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید فرشاد بابایی مدیر جهاد کشاورزی دلفان با اشاره به وجود ۶۸۲ هزار واحد دامی در دلفان اظهار داشت: این واحد‌ها دارای ۳۸۵ هزار راس دام سبک و ۳۲ هزار راس دام سنگین هستند.

وی با اشاره به میزان تولید گوشت قرمز و سفید شهرستان دلفان افزود: سالانه ۲۷۰۲ تن گوشت قرمز ۲۴۱۰ تن گوشت سفید در شهرستان دلفان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دلفان با بیان اینکه امسال ۱۷ هزار و ۳۳۲ تن شیر خام در شهرستان دلفان تولید شد خاطرنشان کرد: همچنین ۳۰۰ تن عسل و ۱۹۶ تن تخم مرغ در این شهرستان تولید و به بازار‌های فروش عرضه شده است.

بابایی با اشاره به ظرفیت بالای دلفان در تولید روغن حیوانی مرغوب و با کیفیت عنوان کرد: یکی از تولیدات زنان دامدار شهرستان تولید روغن حیوانی با کیفیت، خوش طعم و خوش عطر است که دارای خریداران بسیاری از سراسر استان است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰۰۰ تن روغن حیوانی از واحد‌های دامی شهرستان تولید می‌شود تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی در شهرستان دلفان سبب شده است که روغن حیوانی مرغوب این شهرستان با برند سایر شهرستان‌ها و استان‌ها به بازار‌های فروش عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی دلفان میزان تولید سالانه پشم دلفان را ۱۱۵۵ تن اعلام کرد و افزود: همچنین سالانه بیش از ۱۲۰۰ تن کشک در شهرستان دلفان تولید و به بازار‌های فروش عرضه می‌شود.

انتهای پیام/م

۳۰۰ تن عسل در دلفان تولید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.