یکی از شرکتهای دانش بنیان موفق به تولید دستگاهی شده است که به معلولین کمک می‌کند به راحتی تایپ کند.

کمک به معلولین همراه با فناوریهای نوین/تولید هدبندی که با حرکت چشم تایپ می کندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصو‌لاتی بپردازد که توسط محققین این شرکت ها تولید شده است.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید دستگاهی برای معلو‌لین شده است که  به جهت تایپ کردن و نوشتن به کار می‌رود.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 

در رابطه با این دستگاه گفت: شرکت ما موفق به تولید هد‌بندی شده است که به معلو‌لان کمک می‌کند تا با حرکت چشمانشان تایپ کنند.

وی ادامه داد: نرم افزار این هدبند بر روی سیستم کامپیوتری نصب می‌شود و فرد با روشن کردن سیستم خود می‌تواند این نرم افزار را راه بیاندازد و با هر بار حرکت چشمانش بر روی هد‌بند موارد مختلف را تایپ می کند.

این مدیر با اشاره به این موضوع که دستگاه‌های مختلفی برای معلولان تولید شده تصریح کرد: یکی دیگر از دستگاه‌هایی که ما برای معلولان و به جهت تایپ تولید کرده‌ایم رایان کلیدها هستند.

وی در خصوص این محصول اظهار کرد: شاید برخی از معلولین باشند که نیاز به هدبند نداشته باشند اما برای تایپ کردن کمی محدودیت داشته باشند که در اینجا آنها می‌توانند از رایان کلیدها که متشکل از اهرم‌هایی برای تایپ هستند استفاده کنند.

این مدیر با اشاره به اهمیت حوزه تحقیقاتی بیان کرد: محصولات شرکت ما فقط در حوزه کمک به معلولین نیستند و برای حمایت از تحقیقات یک دستگاه ثبت سیگنال حیاتی تولید شده است که به پژوهشکده و دانشگاه‌های مختلف در راستای انجام دادن تحقیقاتشان کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار