مدیر دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت از اصلاح برخی بسته های برنامه تحول سلامت در راستای مدیریت هزینه های درمان خبر داد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بهزاد کلانتری مدیر دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت در نشست هم اندیشی اقتصاد درمان با رویکرد مدیریت هزینه از اصلاح برخی بسته های برنامه طرح تحول سلامت در راستای مدیریت هزینه های درمان خبر داد و گفت: در راستای مدیریت هزینه های درمان در سه بسته خدمتی در برنامه تحول نظام سلامت شامل؛ ویزیت، مقیمی و ماندگاری، اصلاحاتی ایجاد شده است و همچنین برای اصلاح ساختار مدیریت بیمارستان ها، دستورالعمل مستقل تدوین و واگذاری مدیریت مشارکتی بیمارستان ها و توانمندسازی مدیران بیمارستانی در دست اقدام است.

وی افزود: 300 مدیر بیمارستانی آموزش دیده اند و 210 نفر دیگر در حال آموزش هستند و در مرحله بعد برای روسای بیمارستان ها و دانشگاه ها دوره هایی برگزار خواهد شد.

  مدیر دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: اصلاح پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان غیر پزشک در حال تدوین است و به زودی اجرایی خواهد شد و با توجه به آیین نامه اجرایی بند ب تبصره 19 قانون بودجه سال 96 و آیین نامه اجرایی بند الف ماده 25 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه کاهش تصدی گری و واگذاری خدمات سلامت در دست اقدام است.

کلانتری با بیان اینکه تدوین و استقرار راهنماهای بالینی (گایدلاین ها) و پروتکل های مراقبت بالینی از برنامه های بسیار مهم است و تا کنون 150 گایدلاین ابلاغ شده است، گفت: فرایندهای هزینه ای پشتیبانی بیمارستان ها در حال بازنگری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار