مجید میرفخرایی می‌گوید هنوز دیر نشده و مدیران سینمایی می‌توانند با عملکرد آگاهانه، فضای ناسالمی را که به ورود پول‌های کثیف ربط دارد، پاک کنند.

وازه پولشویی و پول کثیف تا چند سال قبل برای ما غریبه بود/باید با عملکرد آگاهانه این فضای ناسالم را پاک کردمجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینما، در خصوص ورود پول کثیف به سینما و عواقب آن، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: واژه پولشویی و پول کثیف تا چند سال پیش برای ما غریبه بود؛ تا اینکه به آرامی سر و کله‌اش در سینما پیدا شد و ناگهان بازتاب آن در جلو و پشت دوربین چنان هویدا شد که در فرهنگ فیلمسازی اثر گذاشت و با تمام وجود این بی فرهنگی را حس کردیم. 

وی افزود: دخالت اینگونه سرمایه‌دارها در ساخت فیلم باعث شد، صمیمیت‌ها کمرنگ شود، توازن مالی بین گروه ها از بین برود و هدف، دیگر ساخت فیلم برای ارتقای فرهنگ نباشد؛ بلکه هدف کسب سود به هر قیمتی شد.

وی ادامه داد: دسته‌بندی و رو در رو قرار دادن گروه‌ها توسط کارگزاران و عوامل آنها در تولید فیلم، برای پیشبرد مقاصدشان و دست آخر شکستن حرمت‌ها باعث شد؛ معیار در سینما و نمایش خانگی به جای کیفیت خوب میزان فروش شود و دیگر نه فیلمبرداری، نه نور پردازی خوب و نه طراحی مطرح نباشد.

این طراح صحنه و لباس اذعان داشت: واقعا به کجا می‌رویم چنین شتابان. کسانی که با این نوع پروژه‌ها همکاری داشتند، با مناسبات ارباب و رعیتی حاکم در تولید آنها آشنا هستند. همانطور که چرخه اقتصاد را این‌گونه سرمایه‌ها آلوده کردند، در تولید فیلم و مناسبات فرهنگی هم شاهد این دگرگونی‌های نا سالم هستیم.  عدم توازن در دستمزدها، نگرانی از آینده و نبود نقشه راه در سینما همگی بازتاب ورود این پول‌های کثیف به چرخه تولید فیلم است که قابل بررسی است. هنوز دیر نشده و مدیران سینمایی می توانند با عملکرد آگاهانه این فضای ناسالم را پاک کنند و کمبود سرمایه باعث نشود، چنین سرمایه‌هایی به فیلمسازی ما ورود کند؛ زیرا در گذشته نمونه‌های زیادی را داشتیم که با استاندارد بالا با سرمایه پاک ساخته شده و گیشه خوبی هم داشته است.


انتهای پیام/

 

میرفخرایی از ورود سرمایه ناسالم به سینمای ایران گفت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار