جلب رضایت بیمار یکی از اصول اخلاق پزشکی است

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: جلب رضایت بیمار یکی از اصول اخلاق پزشکی است و پزشک موظف است در اتخاذ هرگونه تصمیم با بیمار مشارکت کند.

جلب رضایت بیمار یکی از اصول اخلاق پزشکی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا عبدی مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان در سمینار قوانین و مشکلات حقوق حرفه‌ای پزشکی اظهار کرد: هرگونه درمان بدون رضایت بیمار تجاوز به حقوق او خواهد بود حتی معاینات معمولی بیماران نیاز به هماهنگی با بیمار دارد.

عبدی با اشاره به اخذ رضایت نامه از بیمار بیان کرد: رضایت نامه بسیار مهم است و باید بیمار و همراهان وی آن را امضا کنند، زیرا یک نوع سند محسوب می‌شود و قابل دفاع در محاکم قضایی است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این سمینار گفت: اهمیت و رضایت آگاهانه و برائت در درمان، جایگاه مدارک و مستندات پزشکی، راه‌های پیشگیری از قصور و تقصیر پزشکی، ابعاد قانونی صدور جواز دفن، طرح چند پرونده قصور پزشکی و پیامد‌های انتظامی و قضایی آن، سقط جنین درمانی از مهم‌ترین محور‌های این سمینار است که دارای امتیاز بازآموزی است خواهد بود.

گفتنی است: سمینار قوانین و مشکلات حقوق حرفه‌ای پزشکی با همکاری پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان و دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مرکز تحقیقات سازمان پزشکی قانونی کشور جهت آشنایی پزشکان و کادر پزشکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

رضایت بیمار یکی از اصول اخلاقی پزشکی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار