دبیر کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین گفت: تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی فرصتی برای تبدیل به وحدت درونی و بیرونی فلسطین است.

تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی فرصتی برای وحدت استبه گزارش خبرنگار  حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق رمضانی گل‌افزایی دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در بیست و دومین میزگرد تخصصی فلسطین و افق آینده با محوریت نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در فتنه پسا داعش که امروز سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذرماه در محل این کمیته برگزار شد، اظهار کرد: ترامپ با نادیده گرفتن تمامی مصوبات و قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل و شورای امنیت و امثال اینها درصدد بازگرداندن اقتدار پوشالی آمریکا در سطح جهان و منطقه است.

دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با اشاره به اینکه راهبرد ترامپ افزایش مداخله نظامی در کشور های دیگر است پس از وتو کردن پیشنهاد مصر در شورای امنیت تعجب نمی‌کنیم، بیان کرد: دستگاه حاکمیتی فعلی آمریکا رویکرد مسیحیت انجیلی و اعتقاد به ظهور حضرت مسیح را مشروط بر سیطره بر بیت‌المقدس می‌داند و همچنین وعده‌های انتخاباتی ترامپ و لابی صهیونیست موجب طرح مسله انتقال سفارت آمریکا و پایتختی قدس از سوی ترامپ شد.

وی تصریح کرد: مسئله داعش و دوران پساداعش به موجودی ژلاتینی قابل تشبیه است که از شکلی به شکلی دیگر در می‌آید و در نقشه راه آنها قرار نیست منطقه غرب آسیا و فلسطین روی آرامش و ثبات را به خود ببیند.

رمضانی گل‌افزایی با بیان اینکه نقش آمریکا نقشی بی‌ثبات‌کننده در منطقه است، ادامه داد: این نقش را رژیم صهیونیستی همواره از یکصد سال پیش و بعد از اعلامیه بالفور در سال 1948 در منطقه داشته است؛ گرچه در سال 1948 آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت نشناخت و آن را به عنوان منطقه اشغالی اعلام کرد، اما امروز از چهره و سناریوی خود پرده برداشته است.

دبیرکمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با اشاره به اینکه امید داریم تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل به فرصتی برای وحدت درونی و بیرونی فلسطین شود، ادامه داد: مسجدالاقصی به عنوان محل معراج پیامبر نه فقط به فلسطین بلکه به تمام مسلمانان تعلق دارد و قلب آنها برای قدس می‌تپد و هیچ آزاده و مسلمانی در جهان نیست که به این موضوع بی‌تفاوت باشد.

رمضانی گل‌افزایی تصریح کرد: ملت فلسطین همواره با تقدیم شهدا در تمامی زمان‌ها ثابت کرده‌اند که نگران سرزمین خودشان بوده‌اند و همواره به دنبال از بین بردن و اخراج صهیونیست‌ها هستند.

وی با بیان اینکه آنچه که نگران‌کننده است اجرای زمینه‌ای برای اخراج فلسطیان از سرزمین اشغال شده می‌باشد ادامه داد: ما حق سکوت نداریم و خوشبختانه کشورهای عربی و اسلامی در نشست اخیر خود در استامبول واکنش‌های خوبی را نشان دادند و مطالباتی از نهادهای بین‌المللی داشتند.

دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین تصریح کرد: بیانات و مواضع بسیار خوب و شفاف رئیس جمهور در این اجلاس در کنار بیانات مقام معظم رهبری که همواره بر آزادی فلسطین تاکید داشته‌اند و جمله معروف ایشان که فرموده‌اند اسراییل 25 سال آینده را نخواهد دید بیانگر آن است که ایران اسلامی هرگز از مواضع خود عدول نکرده و نخواهد کرد و ما ان‌شاالله شاهد آزادی قدس خواهیم بود.

رمضانی گل‌افزایی با اشاره به مواضع خوب الازهر مصر در قبال اقدام آمریکا تاکید کرد: تحریم کالای آمریکایی و اسرائیلی از سوی الازهر و قیام ملت و امت‌های اسلامی در شمال آفریقا و غرب آسیا و مواضع بسیار خوب مقامات کشورهای اسلامی در قبال فلسطین بیانگر آن است سیاست‌گذاران حوزه استکبار نمی‌توانند در پس پرده‌های خود تصمیماتی را بگیرند و برای ملل اسلامی به ویژه فلسطین اعمال کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فلسطین ، قدس ، داعش ، آمریکا ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار