مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بر ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف آموزشی و پرورشی مدارس تاکید کرد و گفت: معلمان باید بدانند که دانش‌آموزان مهم‌ترین محصول آنان هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش استان، ظهر امروز در جمع معاونان، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش ابتدایی شهرستان‌ها و مناطق استان، دوره ابتدایی را یکی از دوره‌های حساس، پایه، سرنوشت‌ساز و بسیار با اهمیت نام برد و عملکرد معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: استان کردستان در حوزه آموزش ابتدایی در بسیاری از  شاخص‌ها جزو استان‌های برتر کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت پوشش تحصیلی، جذب و نگه داشت دانش‌آموزان دوره ابتدایی، توانمندسازی معلمان و مدیران، کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدارس، توجه به رویکرد اخلاقی و رفتاری معلمان در کلاس‌های درس را از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در جذب و نگه‌داشت دانش‌آموزان و افزایش پوشش تحصیلی عنوان کرد.

قربانی همچنین بر ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف آموزشی و پرورشی مدارس تاکید کرد و گفت: معلمان باید بدانند که دانش‌آموزان مهم‌ترین محصول آنان هستند و باید برای ارتقای کیفیت و کمیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس اهتمام لازم صورت گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه مسائل تربیتی، مهرورزی، عشق و محبت به دانش‌آموزان در دوره ابتدایی بسیار مهم است، تصریح کرد: اگر آموزش همراه با عشق و محبت نباشد، قطعا آموزش پایدار نبوده و مدرسه برای دانش‌آموز خوشایند نخواهد بود. 

قربانی از معلمان دوره ابتدایی خواست با مهر، محبت و عشق با دانش‌آموزان برخورد کنند و از ایجاد فضای بسته در کلاس‌های درس بپرهیزند و سعی کنند با کم کردن حجم تکالیف، به خلاقیت و ایده‌پردازی دانش‌آموزان توجه کرده و دانش‌آموزان را با کارهای خلاقانه در کلاس درس و مدرسه آشنا کنند.

وی همچنین بر توجه ویژه به حلقه‌های کیفیت بخشی در دوره ابتدایی تاکید کرد و گفت: بخش عمده‌ای از ارتقای کیفیت با حلقه‌های کیفیت بخشی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ د م

عشق و محبت به دانش‌آموزان در دوره ابتدایی بسیار مهم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.