زندی فر مدیر کل راهداری و حمل ونقل استان مرکزی این استان را جزو ۱۰ استان برتر کشور در حمل و نقل جاده‌ای دانست.

زندی فر مدیر کل راهداری و حمل ونقل استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  رتبه حمل و نقل این استان را خوب ارزیابی کردوگفت استان مرکزی جزو ۱۰ استان برتر کشور در حمل و نقل جاده‌ای است.

زندی فر افزود: سالانه ۱۶ میلیون تن کالا و نزدیک به ۲ و نیم میلیون نفر مسافر در استان مرکزی جابه جا می‌شوند.

وی با اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای اضافه کرد: تلفات جاده‌ای استان مرکزی در ۸ ماه اول سال ۹۶ تعداد ۳۲۲ نفر بوده که در مقایسه با تلفات ۳۲۵ نفری در سال ۹۵ در همین مدت کاهش یک درصدی را شاهد بودیم.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل استان مرکزی سن ناوگان حمل و نقل را بالا دانست و ادامه داد: در حالی که در دنیا سن خودرو‌ها در جاده‌ها زیر ۱۵ سال است در استان مرکزی خودرو‌های حمل و نقل بالای ۲۵ سال هم داریم و سازمان تلاش می‌کند از محل مابه التفاوت قیمت سوخت با شرکت نفت تسهیلاتی را دراین زمینه فراهم کند، اما با توجه به محدودیت‌ها خیلی از تسهیلات در توان پرداخت رانندگان نیست.

 

وی با اشاره به مشکلات رانندگان گفت: در خصوص بیمه رانندگان از ۲۷ درصد بیمه تا کنون ۱۳ و نیم درصد آن را دولت و ۱۳ و نیم درصد مابقی را رانند گان پرداخت می‌کردند و زمزمه‌هایی است که در سال ۹۷ کل ۲۷ درصد را راننده پرداخت کند که از طرق مرکز و از طریق نمایندگان پیگیر هستیم تا با احتساب شغل رانندگی در مشاغل سخت این مشکل حل شود.

زندی فرد به قیمت پایین کرایه حمل هم اشاره کرد و افزود: درحالی که قیمت لاستیک، روغن، گازوئیل و ا. استهلاک افزایش می‌یابد کرایه حمل افزایش نیافته است.

زندی فر در خصوص پارکینگ ویژه حمل و نقل خودرو‌های حمل سوخت هم گفت::، چون هرآن ممکن است اتفاقی بیفتد و به خاطر جلوگیری از حوادث احتمالی پارکینگ حمل و نقل سوخت باید ویژه باشد که باید در این زمینه در کمسیون سوانح و شورای ترافیک مطرح و جایگاهی را برای آن‌ها تعیین می‌کنیم.

انتهای پیام / ج

سخنان مدیر کل راهداری و حمل ونقل استان مرکزی درخصوص حمل ونقل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.