طرح‌های توسعه‌ای کشت دانه‌های روغنی در با توزیع 4 هزار کیلوگرم بذر کلزا در بین کشاورزان سمنان اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سهیل دانایی رئیس اداره خدمات فنی و مهندسی سازمان تعاون روستایی استان سمنان گفت: در جلسه بررسی عملکرد تعاونی‌های روستایی استان سمنان اظهار داشت: توسعه کشت دانه‌های روغنی یکی از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان برای ارتقا سطح اقتصادی و افزایش میزان صادرات است.


وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای کشت دانه‌های روغنی در سمنان اجرایی می‌شود افزود: در راستای اجرای این طرح بالغ‌بر 4 هزار کیلوگرم بذر کلزای گواهی‌شده در سراسر استان بین کشاورزان توزیع‌شده است.


رئیس اداره خدمات فنی و مهندسی سازمان تعاون روستایی استان سمنان با اشاره به اینکه بالغ‌بر 870 میلیون ریال برای خریداری این مقدار بذر  و کشت کلزا  هزینه شده است تصریح کرد: بیش از یک هزار و 300 هکتار از اراضی استان سمنان تحت کشت کلزا است.


وی افزود: با توجه به توزیع حجم قابل توجهی از بذر کلزا در بین کشاورزان پیش بینی می‌شود تا پایان سال زراعی بالغ‌بر 4 هزار تن کلزا از مزارع استان برداشت شود.


دانایی با تأکید بر اینکه شهرستان میامی در مقایسه با سایر شهرستان های استان سمنان بیشترین سهم را درکشت کلزا داشته است اظهار داشت: بذر کلزا در ارقامی چون زرفام، گابریلا، اکاپی، گامکس ، آتورا، آگارو ، ماراتون و تراپر به کشاورزان داده شده است.


وی افزود: بالغ‌بر یک هزار و 400 کیلوگرم کلزای اوپی گواهی‌شده و 2 هزار و 600 کیلوگرم کلزای هیبرید در استان سمنان توزیع‌شده است.


انتهای پیام / د


طرح توسعه کشت دانه‌های روغنی در سمنان اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.