خادمی از پیشرفت 88 درصدی قطعه اول آزادراه تهران_شمال خبر دادو گفت: این قطعه قابلیت استفاده با همین میزان پیشرفت فیزیکی را دارد و مابقی میزان باقی مانده مربوط تکمیل تجهیزات است.

پیشرفت 88 درصدی قطعه اول آزادراه تهران_شمال/ راه اندازی مترو تهران_پردیس شروع نشده حذف شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین روز از سلسله نشست های خبری نمایشگاه حمل ونقل با حضور خیراله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی ، حبیب اله طاهرخانی مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و ذاکری معاون حمل ونقل ریلی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای شهری و اخلاقی ، مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این نشست، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پیشرفت فیزیکی آزادراه تهران_ شمال گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه اول آزادراه تهران_شمال، پیشرفت 88 درصدی داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که همکاری خوبی با بنیاد مستضعفان در آزادراه تهران-شمال داریم، گفت: با شروع قطعه 2 آزادراه، امیدواریم اختلاف در صورت وضعیت‌ها برطرف شود. آنها ادعا می‌کنند که به اندازه وزارت راه منابع مالی آورده‌اند.

وی تصریح کرد: در بخش ریلی 2410 کیلومتر قرارداد توسعه شبکه ریلی کشور داریم، 5000 کیلومتر هم در حال مطالعه است که در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: 3900 کیلومتر آزادراه در تعهد شرکت ساخت است که 1130 کیلومتر آن در حال اجراست و بقیه نیز در حال مطالعه است.

 

 معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه انجام صددرصد از پروژه ها در حیطه وظایف کاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور است، گفت: توسعه بزرگراه ها و نیز ایجاد راه های اصلی از دیگر وظایف عمده شرکت ساخت به شمار می رود.

وی با بیان اینکه 41 هزار کیلومتر انواع شبکه  ریلی و جاده ای در تعهد ساخت این شرکت به شمار می رود، اظهار کرد: از میزان 41 هزار کیلومتر تا به امروز 16 هزار کیلومتر تحویل داده شده و مابقی نیز در حال  مراحل اجرایی قرار دارد.

خادمی در ادامه به بخش آزادراه ها اشاره کردو  یادآورشد: ساخت 3هزار و 900 کیلومتر آزادراه در تعهد ما است که هزار و 130 کیلومتر از آنها در حال ساخت است و مابقی این میزان نیز در حال مطالعه است که بلافاصله بعد از سرمایه گذاری ساخت عملیات اجرایی آنها نیز آغاز می شود.

وی به راه های اصلی اشاره کردو  اضافه کرد: 7هزار و 750 کیلومتر راه اصلی در عملیات اجرایی قرار دارد که بخشی از آنها توسط شرکت ساخت و بخشی توسط ادارات کل راه و شهرسازی در حال انجام است.

خادمی تاکید کرد: 142 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن راه های روستایی نیاز است و در صورتیکه بخواهیم ظرف مدت 10 سال این میزان از راه ها انجام شود به 142 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه اولویت بندی برای ساخت پروژه ها مربوط به پروژه های اقتصاد مقاومتی است، گفت: در بخش اقتصاد مقاومتی در سال 96، 2هزار و 603 کیلومتر بزرگراه ساخته شده و 916 کیلومتر در بخش توسعه ریلی و در بخش آزادراهی 237 کیلومتر در برنامه کاری جهت پروژه های اقتصاد مقاومتی بوده است.

وی تاکید کرد: 237 کیلومتر آزادراه باید تا پایان سال 97 به اتمام برسد.

خادمی بیان کرد: پشرفت فیزیکی پروژه های اقتصاد مقاومتی تا به امروز 76 درصد بوده است.

 معاون وزیر راه وشهرسازی، در خصوص ورود بنیاد مستضعفان به آزادراه تهران_شمال گفت: همکاری با بنیاد مستضعفان بسیار مناسب است و با شروع قطعه 2 آزادراه تهران_شمال همکاری این بنیاد بیشتر شده است.

رکورد ریل گذاری در سال 96 شکسته شد

در ادامه این مراسم ذاکری معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور  با بیان اینکه سال 96 از نظر ساخت و توسعه ریلی، سال شکوفایی بود و در تاریخ ماندگار خواهد ماند اظهار کرد: رکورد ساخت راه آهن از دوره رضاخان 250 کیلومتر بوده و در طول 14 سال گذشته 174 کیلومتر راه آهن ساخته شده است.

ذاکری با بیان اینکه امسال احداث و تکمیل 516 کیلومتر را در برنامه داریم افزود: خوشبختانه پیشرفت فیزیکی در بخش ریلی 86 درصد بوده و  توانسته ایم 440 کیلومتر راه آهن را در این بخش تکمیل کنیم.

وی تاکید کرد: با تکمیل 440 کیلومتر راه آهن و ساخت 516 کیلومتر خط ریلی توانسته ایم 919 کیلومتر به شبکه ریلی کشور اضافه و به بهره برداری برسانیم.

ذاکری تصریح کرد: خطوط سال های گذشته ای ریل گذاری شده بود اما به دلیل آنکه هنوز به مقصد نرسیده بود نیمه کاره باقی ماند اما توانستیم با مجموع اقدامات انجام شده کل خطوط ریل گذاری در کشور را به 919 کیلومتر برسانیم که این امر یک رکورد بزرگ در کشور به شمار می آید.

ذوب آهن اصفهان در تولید ریل استانداردها رعایت نکرده بود

وی با اشاره به اینکه توسعه ریلی کشور مانند آب جاری در رودخانه است، اذعان کرد: خوشبختانه شرکت راه آهن و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به ذوب آهن اصفهان اعتماد کرده و توانستیم با این اعتماد خود در داخل کشور از نیروهای داخلی استفاده کنیم.

ذاکری اظهار کرد: از نظر مالی و پولی مشکلی با شرکت ذوب آهن نداشته ایم اما واقعیت آن است که شرکت ذوب آهن اصفهان هنوز نتوانسته است به استانداردهای لازم در مسئله تولید مواد اولیه دست پیدا کند.

وی در خصوص ایستگاه همدان اضافافه کرد: این ایستگاه در حال تکمیل است و به دلیل برخی از مشکلات موجود در این حوزه هنوز به اتمام نرسیده است.

ذاکری تصریح کرد: برای راه آهن تهران_همدان 174 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای سال آینده نیز حدود 110 میلیارد تومان درخواست داده شده است.

وی یادآور شد: ایستگاه باری همدان در حال تکمیل است و پیش بینی می شود تا اردیبهشت سال آینده فاز دوم ایستگاه بهره برداری برسد.

ذاکری یادآور شد: 7 کیلومتر خط آهن در این مسیر به زودی به پیمانکار واگذار و مناقصه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۲۹ آذر ۱۳۹۶
میشه خواهش کنیم این شمال رو بی خیال بشین عزیزان !!به خدا ترافیک فاجعه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
پروژه هایی که هرگز به پایان نخواهند رسید: 1-مصلای تهران 2- بزرگراه تهران-شمال 3- ساخت و ساز اطراف حرم امام رضا(ع) 4- جاده روی دریاچه اورمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
طرح مترو و یا راه آهن برقی به شمال تهران و شمال را جهانی میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
خیلی عالیه خدا رو شکر
آخرین اخبار