به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ عبدالرضا عبدی رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرداظهار کرد: با مقایسه میزان آب تولیدی و میزان فروش مصرف مشترکان در هر دوره، میزان هدر رفت آب در شبکه روستایی این شهرستان بیش از ۴۰ درصد است.
وی عنوان کرد: این میزان هدر رفت آب شامل مصرف آب شرب روستایی در بخشهای کشاورزی، دامداری، آبیاری باغات، انشعابات غیر مجاز، شکستگی خطوط و مواردی از این قبیل است.
رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد در ادامه نگاهی هم به وجود انشعابات غیر مجاز در شبکه آب روستایی این شهرستان انداخت و افزود: در این راستا تاکنون قریب به ۳۵۰ اشتراک غیر مجاز شناسایی شده است.
عبدی تاکید کرد: البته کار شناسایی انشعابات غیر مجاز ادامه دارد و احتمال میرود که بیش از ۲ هزار اشتراک غیر مجاز در بین مشترکان شرکت آب و فاضلاب روستایی در ۱۲۷ روستای تحت پوشش خدمات این شرکت وجود داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بالغ ۲۲ هزار مشترک در سطح روستاهای شهرستان بروجرد تحت پوشش خدمات این شرکت هستند.
این مسئول اشارهای هم به میزان مطالبات شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد از مشترکان خود داشت و افزود: میزان مطالبات این شرکت تا پایان آبان ماه عدد یک میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومانی را نشان میدهد.
عبدی با تاکید بر اینکه میزان مطالبات نسبت به سال گذشته روند افزایشی و تصاعدی به خود دیده است، تصریح کرد: این میزان در آبان ماه سال ۹۵ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود که تا مدت مشابه امسال افزایش ۳۸۰ میلیون تومانی داشته است.
وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد پس از شهرستان خرمآباد دومین شرکتی است که بیشترین حجم مطالبه را از مشترکان روستایی خود دارد.
رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی بروجرد گفت: چندین گروه پیمانکاری به منظور وصول مطالبات این شرکت به درب منازل مشترکان مراجعه میکنند که این کار تا حدودی در پرداخت بخشی از دیون مشترکان تاثیرگذار بوده است.
عبدی با تاکید بر اینکه روند مراجعه به درب منازل مشترکان روستایی ادامه دارد، اظهار کرد: برخی از مشترکانی که از این طریق نیز حاضر به پرداخت بدهیهای خود نیستند، به مراجع قضایی معرفی میشوند که البته ممکن است، جرائم سنگینی نیز برای آنان در نظر گرفته شود.
وی عنوان کرد: در کنار اقدامات یاد شده، این شرکت با به هنگام و بهینهسازی نیروهای خود و ارتقاء کیفی خدماترسانی آنان بستر را برای ارائه خدمات مطلوبتر به مشترکان و رفع بهتر مشکلات آنان فراهم میآورد.
انتهای پیام/م