رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: نظام بودجه ریزی در لایحه 97 نسبت به سال های گذشته از نظر شکلی و محتوایی اصلاح شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،غلامرضا تاج گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان در استانداری این استان گفت: تغییر قیمت حامل های انرژی، اصلاح ساختار هدفمندی یارانه ها، اجرای مشارکتی طرح های عمرانی، توجه به صندوق بازنشستگی کشوری از مهمترین تغییرات در بودجه 97 است.

وی با اشاره به اینکه توسعه متوازن در کشور باید با برنامه ریزی صحیح و براساس برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز 20 ساله باشد افزود: مجلس با استفاده از منابع محدودی که در اختیار است برای رفع مشکلات قشرهای ضعیف و اشتغال جوانان اهتمام ویژه دارد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هرمزگان یکی از استان های کلیدی اقتصادی کشور است و توسعه سواحل مکران، گازرسانی به شرق استان و طرح های زیرساخت های استانی در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

غلامرضا تاج گردون افزود: رویکرد مجلس برای بررسی طرح هایی است که منجر به بهبود فضای کسب و کار و توسعه صادرات است و بهره هرمزگان از بودجه 97 با توجه به توان اقتصادی و صادرات غیرنفتی تصویب بودجه طرح های مربوط به استان را در مجلس تسهیل می کند.

استاندار هرمزگان هم با ارائه گزارشی از ظرفیت های و چالش های استان گفت: مدیران دستگاه های اجرای استان ، نمایندگان مردم در مجلس و استانداری با بیان ظرفیت ها وتوامندی های اقتصادی استان و بهره مندی کل کشور از طرح های اقتصادی استان خواستار توجه ویژه و نگاه ملی به توامندی های هرمزگان شد.

فریدون همتی افزود: بسترسازی برای توسعه زیرساخت های استان بویژه منطقه راهبردی مکران ،ارائه بودجه مناسب برای زیرساخت های حمل و نقل ، آب و توجه جدی به مناطق ویژه ضروری است.

وی گفت: پرورش میگو، ساخت گلخانه، پرورش ماهی در قفس، گردشگری و صادرات و سواحل استان و وجود صنایع ملی و راهبردی کشور در استان از ظرفیت هایی است که باید در لایحه بودجه 97 به آن توجه شود.

انتهای پیام/ز

اصلاح شکلی و محتوایی در نظام بودجه ریزی در لایحه 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.