تام بوسرت گفت کره شمالی مستقیما در حمله سایبری واناکرای که اوایل سال جاری میلادی موجب فلج شدن بیمارستان‌ها، بانک‌ها و سایر شرکت‌ها در سراسر جهان شد دست داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تام بوسرت، مقام کاخ سفید روز دوشنبه گفت: کره شمالی مستقیما در حمله سایبری ویروس واناکرای که اوایل سال جاری میلادی موجب فلج شدن بیمارستان ها، بانک‌ها و سایر شرکت‌ها در سراسر جهان شد دست داشته است.

وی که مشاور امنیت داخلی کاخ سفید است در نوشته‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال گفت: "این حمله گسترده بود و میلیارد‌ها دلار خسارت بر جای گذاشت و کره شمالی مستقیما مسئول آن است. "

وی افزود: ادعای دست داشتن کره شمالی در حمله سایبری واناکرای مبتنی بر شواهد است و ­مایکروسافت رد حمله واناکرای را تا شرکت‌های سایبری وابسته به دولت کره شمالی ردیابی کرده است.

وی گفت: هرکس به آمریکا لطمه بزند بازخواست خواهد شد.

اما وی، هیچ جزئیاتی از هرگونه اقدامی که ممکن است آمریکا علیه کره شمالی اتخاذ کند فاش نکرد و صرفا گفت: آمریکا به استفاده از راهبرد فشار حداکثری خود برای کنترل توان کره شمالی به اجرای حمله، چه سایبری و چه غیر آن ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

آمریکا کره شمالی را به حمله سایبری واناکرای متهم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
چرا همه شرها به کره شمالی در نهایت ختم میشه
Iran (Islamic Republic of)
دنیا
۱۲:۴۵ ۲۸ آذر ۱۳۹۶
شماکه باچین کره ویتنام سومالی مالزی اندونزی الجزایرمادورا چاوزایران افغانستان پاکستان لبنان فلسطین روسیه سوریه عراق تمام مردم مسلمان دنیا آزادمردان حقوق بشر و و و می جنگید
وهمه ازحامین استکباربویژه امریکامتنفرند پس بهتراست به مشکلات مملکت خودتان به فقراوزیرساختهای پوسیده ی خودتان بپردازید
آخرین اخبار