کنفرانس دوستان یمن خواستار توقف حملات عربستان به این کشور شد

کنفرانس دوستان یمن در پاریس از عربستان و هم پیمانانش خواست حملات هوایی خود را به یمن متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون روسیا الیوم، شرکت کنندگان در کنفرانس دوستان یمن در پاریس از عربستان و هم پیمانانش خواستند حملات هوایی خود را به یمن متوقف کنند.

شهرداری پاریس پایتخت فرانسه میزبان کنفرانسی بود که مجموعه‌ای از دوستان یمن آن را در چارچوب تلاش برای تمرکز بر اوضاع انسانی در این کشور برگزار کردند. هدف این کنفرانس رفع محاصره تحمیلی بر غیرنظامیان و کاستن از شدت فاجعه بهداشتی و سلامتی است.

مجموعه‌ای از دوستان یمن و مدافعان شهروندان یمنی در شهرداری پاریس گرد آمدند تا به بررسی اوضاع این کشور و راه‌های توقف جنگ و فاجعه انسانی در آن بپردازند. برخی از شرکت کنندگان در این نشست به این نکته اشاره کردند که سکوت در مقابل این فاجعه به روابط تجاری و شراکت‌هایی مربوط است که عربستان را به فرانسه و انگلیس و سایر کشور‌های اروپایی وصل کرده است و این موضوع را نتیجه نفاق فرانسه و لندن توصیف کردند.

در ادامه گزارش، محمد الشامی رئیس ائتلاف بین المللی دفاع از حقوق و آزادی‌ها گفت: این کنفرانس با هدف محقق کردن یک نتیجه عالی و شریف و بسیار مهم یعنی شکستن دیوار سکوت و آشکار کردن اوضاع فاجعه باری است که یمن و شهروندان یمنی با آن دست به گریبان هستند تا افکار عمومی و جامعه بین المللی اوضاع این کشور را از تمام جوانب نظاره گر باشند. این یک هدف شریف است و این کنفرانس مکمل کنفرانس اول پاریس است که در سیزدهم ماه آوریل گذشته برگزار کردیم.

سازمان پزشکان بدون مرز که در این کنفرانس شرکت کرده بود از اوضاع بهداشتی و پزشکی فاجعه بار و انتشار وبا و موانعی که در مقابل ارسال کمک‌های پزشکی و غذایی به شهروندان یمنی وجود دارد ابراز نگرانی کرد. طرف‌های برگزار کننده این کنفرانس امیدوارند فرانسه که میزبان کنفرانس مشابهی در ماه آوریل گذشته بود، برای عبور از شرایط کنونی از طریق کنار گذاشتن بعد سیاسی و توجه ویژه به اوضاع انسانی اقداماتی انجام دهد.

در ادامه گزارش فرانسوا بورگات مدیر پژوهش‌های اندیشکده cnrc گفت: همه شرکت کنندگان در این کنفرانس از عربستان و هم پیمانانش که در بمباران یمن شریک هستند، می‌خواهد حملات هوایی خود را متوقف کنند و بر بعد انسانی و سپس بر مذاکره سیاسی تمرکز کنند.

مدیر سازمان پزشکان بین المللی و نماینده سازمان عفو بین المللی نیز که در این کنفرانس شرکت کرده بودند بر ضرورت رفع فوری محاصره غیرانسانی تأکید کردند و گفتند فرانسه می‌تواند نقش مهمی در توقف فاجعه یمن ایفا کند. بسیاری از ناظران، اوضاع یمن را درگیری منطقه‌ای توصیف کرده اند که با ابزار‌های داخلی یمنی در جریان است. اما هزینه‌های این درگیری را فقط ملت یمن پرداخت می‌کند که هزاران کشته و زخمی داده است و با گرسنگی و بیماری‌ها و وبا دست و پنجه نرم می‌کند. ملت یمن گرفتار مرگ فرسایشی است که با سکوت ترسناک محافل بین المللی تداوم دارد.

 انتهای پیام/

برگزاری کنفرانس دوستان یمن در پاریس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار