فرماندار ایلام از جمع آوری میدان دام شهر و انتقال آن به جنب کشتارگاه صنعتی این شهرستان خبر داد.

جمع آوری میدان دام شهر ایلامبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ معروف بسطامی فرماندار ایلام در بازدید از کشتارگاه صنعتی ایلام اظهار کرد: میدان دام زنده شهر ایلام به طور کامل جمع آوری  و به جنب کشتارگاه صنعتی منتقل شد.

وی گفت: از آغاز اجرای طرح مبارزه با کشتار غیر مجاز، میزان کشتار در کشتارگاه ایلام به طور چشمگیری افزایش یافته و این روند در روزهای آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بسطامی افزود: در راستای اجرای این طرح تعداد 4 قصابی و 10 مرغ فروشی که مبادرت به کشتار غیر مجاز  می کردند پلمب شدند.

وی گفت: 12 گشت مشترک تعزیرات حکومت، بهداشت، دامپزشکی و نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی کار نظارت بر قصابی ها و محل های فروش مرغ و طیور را به عهده دارند.

با اجرای طرح جلوگیری از فعالیت کشتارگاه های غیرمجاز در این استان بازار این مراکز در استان کساد شد، این طرح از از چند روز گذشته 25 آذر در استان ایلام آغاز و بنابر اعلام مسئولان قرار است با جدیت به منظور ساماندهی این وضعیت ادامه یابد.

ذائقه مردم ایلام به تهیه گوشت گرم باعث شد مراکزی در حاشیه شهرها به منظور کشتار دام در استان ایجاد شود که روز به روز به دامنه فعالیت این مراکز افزوده شد.

مسئولان بهداشتی همواره تاکید می کنند تهیه گوشت از مراکز غیرمجاز که مجوزهای لازم را از سازمان های مسئول تهیه نکرده اند خطر انتقال بیماری های بین انسان و دام را افزایش می دهد.

از ابتدای سال جاری برنامه ریزی برای جلوگیری از فعالیت این واحدها در استان شدت گرفت که با ورود استاندار جدید این مسئله بطور ویژه در دستور کار مسئولان قرار گرفته است.

فعالیت گسترده فعالان عرضه کشتار دام غیر مجاز در مناطقی همچون مهدی آباد در حاشیه شهر ایلام و شباب در حدود شهر سرابله بیش از سایر نقاط مشهود بود بطوریکه به کسادی قصابی های داخل شهرها انجامیده بود.

قرار است از امروز این مراکز با حضور عوامل قضایی و انتظامی اجازه فعالیت پیدا نکنند و تا ساماندهی وضعیت این طرح ادامه پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.