رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه دانشگاه آزاد در خصوص حمایت های نظامی ایران از سوریه گفت: داعش شیعه و ایران را هدف قرار داده است و دفاع از سوریه به معنای دفاع از ایران است.

دفاع از سوریه و لبنان دفاع از ایران است/ داعشی‌ها در پی نابودی شیعه هستندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اكبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در همایش راویان دفاع مقدس كه در دانشگاه آزاد علوم تحقیقات برگزار شد با اشاره به بركت وجود ایثارگران گفت: حضور ایثارگران هم در دوران دفاع مقدس و هم امروز سبب آرامش است، امروز ایثارگران در سوریه و عراق از اماكن مقدس محافظت می كنند و آنها را از گزند داعشیان در امان نگه می دارند.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه دانشگاه آزاد در خصوص حوادث قبل و بعد از انقلاب اسلامی اظهار كرد: همانند تمام انقلاب هایی كه در دنیا اتفاق می افتد در كشور ما هم بودند كسانی كه به هر نحوی نمی خواستند ایران پیروز این انقلاب شود و سعی می كردند كه این انقلاب در میانه راه زمین گیر شود، كودتای نوژه و طوفان طبس از جمله این موارد هستند.

وی با اشاره به اینكه عراق به دنبال ایجاد بهانه ای برای حمله به ایران بود، بیان كرد: از مدت ها قبل از آغاز جنگ تحمیلی كشور عراق به دنبال سند سازی های مختلف بر علیه ایران بود و خود درگیری هایی را در مرز ایران آغاز می كرد.

ولایتی با بیان اینكه اغلب كشور های جهان حامی صدام بودند، گفت: كشورهای چین، یوگوسلاوی، آلمان، فرانسه و عربستان همگی به عنوان متحدان عراق به او در جنگ در برابر ایران كمک می كردند، بسیاری از هواپیماهای روسی كه عراق از آنها استفاده می كرد توسط عربستان خریداری شده بودند و بر اساس صحبت مقامات سعودی آنها بیش از ٨٠ میلیارد دلار اسلحه از روسیه و برای كشور عراق خریدند.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه دانشگاه آزاد تصریح كرد: قانون منع استفاده از سلاح های شیمیایی توسط كشورهای غربی تصویب شد، اما آنها خود این سلاح هارا در اختیار صدام قرار دادند و پس از جنگ هم به دلیلی ترسی كه داشتند حاضر نشدند جانبازان شیمیایی ما را در بیمارستان های خود درمان كنند .

صدام خواهان تصدی رئیس اجلاس غیر متحدها بود

وی با بیان این موضوع كه صدام خواهان تصدی رئیس اجلاس غیر متحدها بود، گفت: كشور عراق به ما حمله كرده بود و در همین میان خواهان دریافت میزبانی و ریاست اجلاس كشور های غیر متحد بود اما ما یك بار با حمله به مواضع آنها در بغداد توسط شهید دوران و یک بار هم از طریق تهدید مبنی بر خروج از این اجلاس آرزوی میزبانی بغداد را بر دل صدام گذاشتیم .

ولایتی در رابطه با مذاكرات كشور ایران و عراق تصریح كرد: نزدیك به ٢ سال مذاكرات ایران و عراق طول كشید و در نهایت با ایستادگی ما صدام مجبور به امضای قرارداد ٧٥ ای شد كه خود آن را پاره كرده بود.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه دانشگاه آزاد با اشاره به صحبت بسیاری از مردم مبنی بر آنكه چرا ایران در سوریه مداخله می كند؟، گفت: بر اساس صحبت امام علی(ع) مردم به ذلت نمی رسند مگر آنكه در خانه خود بنشینند و دشمن به سراغ آنها بیاید یكی از فرماندهان تكفیری گفته بود كاری كه در كربلا ناتمام مانده بود را باید تمام كنیم این یعنی تمام افرادی هم كه دنباله رو كربلا و آرمانهای امام حسین باشند را هم از بین خواهیم برد.

وی ادامه داد: داعشی ها بنا داشتند كه ریشه شیعه را بخشكانند اما امروز ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شده است و داعشی ها و تكفیری ها را از مرزهای خود دور كرده است.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه دانشگاه آزاد با اشاره به حضور كشور های غربی در تمام منطقه گفت: كشور های غربی به ما می گویند كه چرا در امور كشور های دیگر دخالت می كنید اما می بینیم كه خودشان از غرب تا شرق نیروهای خود را قرار داده اند.

ولایتی یادآور شد: امروز باید افكار عمومی را آگاه كنیم و به آنها بگوییم كه دفاع از عراق و سوریه و لبنان دفاع از ایران است و اگر امثال حججی ها نباشند غربی ها نمی گذاشتند خوابی راحت داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار