رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: ما جزء کشورهایی هستیم که بیشترین داور را در لیست فیفا داریم و در جایگاه خوبی قرار گرفتیم.

اصفهانیان: داوران ما جایگاه خوبی در لیست فیفا دارندفریدون اصفهانیان درباره ارزییابی اش از عملکرد داوران در نیم فصل نخست لیگ در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با وجود حواشی متعددی که نسبت به اشتباهات داوری در نیم فصل اول به وجود آمد اما باید بگویم در کل این امر تاثیر چندانی در نتیجه بازی‌ها نداشت و به همین خاطر عملکرد داوران را مثبت ارزیابی می کنم.

اصفهانیان افزود: باید عملکرد داوری را به صورت دقیق و آماری منشتر کرد اما 10 تا 15 درصد اشتباهات داوری در کل مسابقات طبیعی است و میزان این  اشتباهات در 15هفته، به 10درصد هم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه کلاس کار داوران ما در سطح منطقه ای در جایگاه خوبی است، تصریح کرد: جزء کشورهایی هستیم که بیشترین داور را در لیست فیفا داریم، 6فرد در لیست داوری و 9فرد هم در لیست کمک داوری فیفا حضور دارند و در حال حاضر هم داوران ما مسابقات دیگر کشورها را قضاوت می کنند.

او بیان کرد: برای کاهش اشتباهات داوری کلاسهای توجیهی را در کیش برگزار کردیم و لارسون که مشاور کمیته داوری 7 کشور مطرح و همچنین ناظر فیفاست، تدریس این کلاس‌ها را بر عهده گرفت.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد این جلسات توجیهی ادامه داد: در این کلاس‌ها، آمادگی جسمانی داوران مدنظر بود و تنها یک نفر نتوانست با موفقیت آزمون را پشت سر بگذارد.

اصفهانیان عنوان کرد:  وظیفه داریم که داوران خود را آماده‌تر کنیم و با توجه به جوانگرایی‌هایی هم که در پیش گرفته شده، آینده خوبی برای داوری پیش بینی می‌کنیم.

او تصریح کرد: اشتباهات داوران ما بیشتر در جایگیری نامناسب و  تمرکز نداشتن است و این درحالی که داوران ما از آمادگی جسمانی مناسبی برخوردار هستند.برخی اوقات داور دید کافی ندارد و این موضوع مشکلاتی را ایجاد می کند.

رئیس کمیته داوری عنوان کرد: سعی داریم در لیگ یک هم کلاس‌هایی برای داوران و کمک داوران برگزار ‌کنیم که این کار در راستای افزایش توجه فدراسیون فوتبال به نیازهای جامعه داوری است. 

اصفهانیان بیان کرد: واقعا داوران ما با توجه به سایر امور در سطح مناسبی قرار دارند و همانطور که آقای تاج هم اشاره کرده، داوی ما سالم است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر جامعه داوران ما در سطح جهانی قرار دارد، دلایل  استفاده نکردن از مدرس داخلی چیست، عنوان کرد: به هر حال مدرس خارجی تجربه هایی دارند که مدرس داخلی ندارد. مدرسی که ما به کار گرفتیم، مشاور کمیته داوران 7کشور است و داور بین المللی بوده و کلاس الیت های کشورهای اروپایی را استفاده می کند.

اصفهانیان در پایان درمورد به کار گیری مدرس خارجی گفت: به کار گیری مدرس داخلی درست است اما باید ارتباطات هم وجود داشته باشد و از تجربه جهانی هم کمک گرفت. از روزیتو ایتالیایی دعوت کردیم که امکان مسافرت را نداشت. 


انتهای پیام/

اظهارات اصفهانیان درباره وضعیت داوری لیگ فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار