سمینار دو روزه مدیریت خون بیمار با حضور ۳۵۰ پزشک، پرستار، و کارشناس بانک خون در قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مدیر کل انتقال خون استان گفت: مصرف بهینه خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی، رعایت اصول صحیح حمل و نقل و نگهداری انواع فرآورده‌های خونی، گزارش دهی دقیق عوارض ناشی از تزریق خون و فرآورده‌های آن، مدیریت خون بیمار و اهمیت آزمایشات مرتبط در بانک خون بیمارستان‌ها از اهداف برگزاری این سمینار است.

برادران افزود: در این سمینار مباحثی همچون آشنایی با سیستم هموویژلانس و ضرورت و اهمیت اجرای آن، مدیریت مصرف خون، آشنایی با اندیکاسیون‌های تزریق گلبول قرمز در جراحی قلب، فرآورده‌های پلاسمایی و اندیکاسیون‌های آن، عوارض حاد و تاخیری تزریق خون بررسی می‌شود.

برادران افزود: همچنین در این سمینار، آشنایی با آماده سازی بیمار و فرآورده‌های خونی قبل از تزریق، مجموعه دستور العمل‌های بانک خون بیمارستان و فرم‌های هموویژلانس، نحوه صحیح تزریق و مراقبت‌های مربوط به آن، آماده سازی فرآورده‌های خونی قبل از ارسال بانک خون، تعیین گروه خون با روش سل تایپ و بک تایپ و کنترل کیفی آنتی سرم‌ها و انجام آزمایشات در نمونه‌های مشکل دار هم به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

وی، سخنرانی و کارگاه پرسش و پاسخ برای پزشکان فوق تخصص، متخصص و عمومی، جراحان، هماتولوژی، پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی و کارشناسان رشته‌های مرتبط را از دیگر برنامه‌های این سمینار بیان کرد.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه این سمینار با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حال اجراست افزود: ارائه مطالب و سخنرانی‌ها در روز اول به صورت مشترک و روز دوم به صورت تفکیک شده در سه سالن مجزا برای پزشکان، پرستاران و کارشناسان بانک خون انجام می‌شود.

انتهای پیام/

سمینار دو روزه مدیریت خون بیمار در دانشگاه علوم پزشکی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.